Divendres 28 de novembre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa celebra la Setmana de la Mobilitat amb una jornada central a la plaça Sant Domènec
Amb l’objectiu de promoure una mobilitat més sostenible, Manresa se suma a la Setmana Europea de la Mobilitat. La jornada central serà el 20 de setembre quan es farà una gimcana utilitzant el bus urbà, a Sant Domènec hi haurà diferents tallers, parades informatives i a la plaça Porxada un circuit de bicicleta per a infants. També es potenciarà el transport públic urbà i del 16 al 21 de setembre quan el bitllet senzill del bus costarà 1 euro, i el 22 de setembre, amb motiu del dia sense cotxes, el bus serà gratuït.
El regidor d'Urbanisme i Mobilitat, Carles Garcia Estany. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez  
05/09/2025 15:46
El teatre Kursaal acull una participada gala de presentació de la temporada
Es posa en marxa la nova semaforització a la cruïlla de l'avinguda dels Dolors
Solsona repartirà 650 euros entre els tres millors aparadors nadalencs
L’Ó de Món Sant Benet torna a renovar l’estrella Michelin per 13è any
Manresa celebrarà la Setmana Europea de la Mobilitat entre els propers 16 i 22 de setembre. L’objectiu és promoure hàbits de mobilitat més sostenibles, segurs i saludables com els desplaçaments a peu, en bicicleta, transport públic o vehicle elèctric i, en un context de canvi climàtic, avançar cap a una ciutat més sostenible. A Manresa, la jornada central tindrà lloc el dissabte 20 de setembre amb epicentre a la plaça de Sant Domènec, amb una matinal de mobilitat, temps i cures. També es farà una gimcana amb el bus urbà i hi haurà un circuit de bicicletes a la plaça Porxada. El programa l'ha presentat , el regidor d'Urbanisme i Mobilitat de l'Ajuntament de Manresa, Carles Garcia Estany.

La gimcana popular “El trivial de la mobilitat” està adreçada a un públic familiar amb l’objectiu de familiaritzar els més joves amb l’ús del transport públic i conèixer també les diferents parades i línies del bus urbà de Manresa. Per prendre part en la gimcana no cal inscripció prèvia, i la sortida serà de la plaça Sant Domènec. Des d’allà, i a través de diferents pistes i enigmes, els participants hauran de fer un recorregut per la ciutat. Els qui ho completin amb èxit, rebran un diploma acreditatiu. Adreçada a un públic familiar, es recomana que els participants portin la T-16 o altres títols per tal de pujar i baixar del bus en les diferents parades que realitzin.

També el matí del dissabte 20 de setembre, a Sant Domènec es portaran diferents tallers per potenciar la mobilitat sostenible i l’ús de la bicicleta. Així, es farà el taller “Neteja i tuneja la teva bici”. En aquesta activitat s’explicaran quines són les claus per netejar la bicicleta d’una forma correcta i també com fer-li adaptacions per tenir-ne una de totalment personalitzada. També es farà un altre taller de cistelles de cartó per a bicicletes. En aquesta activitat s’explicarà com fer una caixa adaptada a les necessitats de cada bicicleta per tal de poder-hi transportar objectes quotidians o la compra, tot amb l’objectiu de potenciar l’ús d’aquest mitjà de transport. D’altra banda, a la plaça Porxada, també durant el matí del dissabte 20 de setembre, hi haurà un circuit de bicicletes amb cons i senyals diversos, des de les 10 del matí fins a la 1 del migdia. Es tracta d’una activitat adreçada a infants d’entre 3 i 12 anys.

Transport públic accessible

Aquest 2025, amb el lema “Mobilitat per a tothom”, es posa l’accent en l’accessibilitat al transport públic i la prevenció de la pobresa en el transport. Destaca la rellevància de garantir que l’accés al transport públic no es vegi condicionat pels ingressos econòmics, la ubicació, el gènere o les capacitats i, per tant, no doni lloc a la limitació de l’accés a llocs de treball, educació i serveis essencials. Per promocionar l’ús del bus urbà, al llarg de tota la setmana, del 16 al 21 de setembre, el bitllet senzill tindrà un preu reduït d’un euro, mentre que el dia 22 de setembre, que és el Dia Sense Cotxes, el bitllet serà gratuït per a tots els usuaris.

A més a més, en el marc de la Setmana de la Mobilitat, el regidor d’Urbanisme i Mobilitat de l’Ajuntament de Manresa, Carles Garcia Estany, participarà en la jornada “El transport públic als municipis: casos d’èxit”, organitzada per la Diputació de Barcelona. En la seva intervenció, el regidor explicarà el model de transport urbà de Manresa, que l’any passat va batre el seu rècord anual de passatgers al superar per primer cop la barrera dels tres milions de persones usuàries.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SETMANA DE LA MOBILITAT   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Es posa en marxa la nova semaforització a la cruïlla de l'avinguda dels Dolors
MANRESA
Manresa inicia les obres per estendre la via verda que ve de Santpedor fins a l'interior de la ciutat
MANRESA
La Síndica de Greuges de Catalunya intervindrà en el Ple municipal del 18 de desembre

ACTUALITAT
Tot apunt per la subhasta de pintures contra el càncer
LA FOTO DEL DIA
El carrusel a la plaça de Nadal
ACTUALITAT
L’amiant a Manresa: un problema que no pot esperar més
El carrusel a la plaça de Nadal
Tot apunt per la subhasta de pintures contra el càncer
Una nova xarxa interurbana millorarà els serveis d'autobús entre Manresa i diversos municipis
La veu del barri: què pensen realment els veïns de la Carretera de Santpedor?
La Policia Local frustra dues noves ocupacions en una edifici de la carretera de Vic
La companyia Atalaya Teatro portarà aquest dissabte al Kursaal ‘El avaro’
La Síndica de Greuges de Catalunya intervindrà en el Ple municipal del 18 de desembre
Manu Guix i Elena Gadel són els protagonistes del Concert de Nadal solidari que organitza AMPANS


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]