Divendres 27 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El futur de la jardineria
Una màquina és capaç d’eliminar fins a 600.000 males herbes per hora amb làsers d’alta precisió i sense fer servir herbicides.
El futur de la jardineria.

Redacció-decoracion2.com / AMIC  
13/09/2025 07:01
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
L’empresa nord-americana Carbon Robotics ha desenvolupat el LaserWeeder G2, una màquina capaç d’eliminar fins a 600.000 males herbes per hora amb làsers d’alta precisió i sense fer servir herbicides. Una innovació que promet transformar l’agricultura moderna i, en un futur, també la jardineria domèstica.

Des que l’ésser humà va començar a cultivar la terra fa més de 10.000 anys, la lluita contra les males herbes ha estat una constant. A la jardineria i als horts casolans, el desherbatge manual continua sent una de les tasques més tedioses, ia l’agricultura industrial els herbicides químics es van convertir en l’eina dominant durant el segle XX.

Tot i això, els problemes de resistència als herbicides, la degradació del sòl i la preocupació mediambiental han fet que cada vegada més agricultors busquin alternatives més sostenibles. Aquí és on entra a escena Carbon Robotics, amb una proposta tan innovadora com polèmica: eliminar males herbes amb làsers d’alta potència guiats per intel·ligència artificial.

El LaserWeeder G2 integra 24 làsers i 24 unitats de processament gràfic (GPUs) de NVIDIA. Aquests components permeten al sistema reconèixer amb precisió submil·limètrica què és cultiu i què és mala herba, aplicant un tret de làser capaç de destruir la mala herba sense danyar la planta desitjada ni el terra.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: JARDINERIA 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Solsona es converteix durant dos dies en la capital catalana de la jardineria
MANRESA
Nou contracte de jardineria, amb criteris a favor de la biodiversitat
TENDÈNCIES
Alguns consells per a un jardí petit a casa

MEDI AMBIENT
Col·loca testos petits amb imants
TENDÈNCIES
Treure la humitat d’una planta
Una cotorra a un arbre
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Solsona Experience oferirà visites a la Torre de Peracamps
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]