Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La 5a Fira de la Terra potencia les xerrades tècniques i els tallers de cuina
La Solsoterra, el cap de setmana del 18 i 19 d’octubre, concentra prop d’una quarantena d’expositors al nucli antic de Solsona.
La 5a Fira de la Terra del Solsonès potencia les xerrades tècniques i els tallers de cuina.

SOLSONÈS / Redacció/Sergi Vàzquez  
08/10/2025 14:59
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
Amb l’arribada de la tardor, el Solsonès celebra la connexió amb el bosc i els seus sabors a través del bolet i la gastronomia amb producte local i de qualitat. Aquesta és l’essència de la Solsoterra, la Fira de la Terra del Solsonès, la cinquena edició de la qual irromp al centre de Solsona el cap de setmana del 18 i 19 d’octubre. Enguany s’hi potencien les xerrades tècniques i els tallers de cuina.

Les dimensions de la fira de tardor de la capital de Solsona es mantenen similars a les de les darreres edicions amb una quarantena d’expositors entre la plaça Major, el carrer de Sant Miquel i la plaça de la Catedral. Paral·lelament, el programa, si bé presenta activitats de lleure per a tots els públics, dona relleu a les convocatòries divulgatives sobre sostenibilitat, transició energètica i canvi climàtic. Igualment, recupera el taller de cuina el dijous previ i ofereix una proposta amb el popular cuiner Arnau Paris, col·laborador del programa “Cuines” de TV3, diumenge al migdia.  

Bolets i artesania

El pinyol de la fira continua sent el mercat del bolet i el boletaire a la plaça Major, amb la participació de quatre venedors locals, entre els quals s’imposarà la venda de rovellons i camagrocs. El recinte firal s’estendrà pel carrer de Sant Miquel, amb el mercat ecològic i artesà, i la plaça de la Catedral, amb l’artesania local de La Menestrala.  

Un complement cada vegada més popular de la Solsoterra és el Solsbirra Fest, a la plaça de les Moreres. El festival de la cervesa artesana arriba a la setena edició amb cinc cerveseries catalanes i un espai gastronòmic de food trucks amenitzat amb quatre actuacions en directe, dissabte al llarg de la jornada, i una diumenge al migdia. Passaran per l’escenari d’aquest espai Brigitte Emaga, Attih Soul, Carlos Miñarro, Jaume & Llum i Mayela.   

Com cada any, la Solsoterra integra la Jornada Masies+Sostenibles, que el divendres 17 al matí se centrarà en la fusta aplicada a les construccions rurals. El mateix dia, però al vespre, la biblioteca Carles Morató acollirà una xerrada a càrrec de l’arquitecta especialitzada en baubiologie, biologia de l’hàbitat, Sílvia Ferrer-Dalmau, titulada “Cases com arbres”.

Dissabte al matí, al Consell Comarcal es durà a terme la darrera jornada del projecte Transició energètica i territori 2025, impulsat pel Col·lectiu per a un nou model energètic i social sostenible (CMES) i organitzat a Solsona pel Centre d’Estudis Lacetans (CEL). Finalment, diumenge al matí el programa inclou una activitat del projecte “FenoRural”, amb sortida guiada inclosa, per estudiar els efectes del canvi climàtic amb la participació ciutadana. Són propostes gratuïtes, però en la majoria de casos cal inscriure-s’hi prèviament per correu electrònic a coordinació@firadesolsona.cat.

Receptes amb productes del bosc

Per al públic gurmet i amant de la cuina, els responsables del restaurant solsoní Mare de la Font, Laia Coma i Roger Vilaginés, compartiran receptes amb productes del bosc en un taller que impartiran dijous de sis a vuit del vespre a les dependències del Consell Comarcal. Diumenge al punt del migdia a la plaça Major, d’altra banda, Arnau Paris donarà consells, idees i receptes a partir de productes cent per cent del Solsonès. En ambdós casos també cal inscriure’s a coordinació@firadesolsona.cat. Així mateix, fins al 16 de novembre es mantenen actives les vintenes Jornades gastronòmiques de tardor en dinou establiments de Solsona i comarca, que ofereixen una àmplia varietat de plats i tapes elaborats amb productes de temporada.  

Actors botiguers

Una de les novetats d’enguany és una obra de teatre representada per botiguers i botigueres de Solsona. La UBIC aprofita la Solsoterra per sortir de darrere el taulell i representar la comèdia Embolica que fa fort. Se n’oferiran dues funcions al teatre comarcal, dissabte a les deu de la nit i diumenge a les set de la tarda. Sortides per buscar bolets, exposicions –la micològica, al vestíbul de l’ajuntament, celebra vint anys–, un concurs infantil, un espectacle de carrer sobre la gestió dels residus, jocs infantils a la plaça de Palau i una xerrada de caràcter històric vinculada a l’exposició “Aiguafina” al Museu de Solsona completen el programa de la Fira de la Terra, que es pot consultar en línia aquí.    

La penúltima fira de l’any a Solsona –la següent serà la del tió, el 6 de desembre– l’organitzen el Consell Comarcal, a través de Solsonès Fires, l’Ajuntament de Solsona, per mitjà de l’Agència de Desenvolupament Local (Adlsolcar), i el Consorci per al Desenvolupament de la Catalunya Central-Leader. La fa possible el suport de la Diputació de Lleida, el Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya, el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, el Grup de Natura del Solsonès, La Menestrala, el Gremi d’Hostaleria del Solsonès, l’Associació Blue Events, la UBIC Solsona, el CREAF i SMS, la Biblioteca Carles Morató, El Monegal, el Centre d’Estudis Lacetans i la Societat Catalana de Micologia. La Solsoterra va néixer el 2021 fruit de la fusió de L’Ecològica i la Fira del Bolet del Solsonès, dues cites concebudes com a aparadors dels productes dels boscos i ecològics i com a espais de reflexió per promoure hàbits saludables vinculats a l’alimentació, el benestar i la sostenibilitat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FIRA DE LA TERRA   SOLSONA 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
SOLSONÈS
El Carnaval de Solsona combat les agressions
SOLSONÈS
Ja està disponible la ‘Guia de serveis de Solsona i comarca 2026’

SOLSONÈS
Targeta per a persones que esperen la valoració de discapacitat
SOLSONÈS
Solsona bonifica l’ICIO a tres obres considerades d’interès especial
SOLSONÈS
L’OJC porta l’‘Univers Viñes’ al teatre comarcal de Solsona en un concert gratuït
Vistes del Pirineu nevat des de Pineda de Bages
El Covisa Manresa ha tret un punt en la seva visita al Municipal de Canet de Mar
La pujada del streaming pot portar a cancel·lacions o pirateria
L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Plantes d’interior més enllà de la decoració
La Upetita obre portes per presentar l’escola bressol a famílies interessades


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]