El nou marc incorpora tres novetats clau importants pels ajuntaments i la ciutadania: més seguretat informàtica, una plataforma pròpia per gestionar incidències tècniques als ajuntaments (GestinBages) i acompanyament per integrar el nou gestor d’expedients gratuït que la Diputació de Barcelona oferirà als municipis de fins a 20.000 habitants. A més, es crea un equip multidisciplinari de suport per als municipis petits, que donarà un cop de mà en digitalització i en la qualitat de la informació. Per garantir la continuïtat del servei, es prorrogaran els convenis actuals fins a la signatura del nou.
El balanç del període 2021–2025 confirma el creixement del servei comarcal: s’ha passat de 17 a 23 municipis atesos, s’ha incrementat prop d’un 85% el temps de dedicació tècnica i s’ha consolidat la gestió centralitzada d’equipaments i sistemes (més de 500 ordinadors, 17 servidors i més de 100 dispositius mòbils). La implantació de la plataforma de suport d’incidències ha permès registrar una mitjana de 110 peticions mensuals, fet que ordena la resposta i redueix temps de resolució. Paral·lelament, el Bages ha estat reconegut en transformació digital i transparència, i projectes propis com la Gestió de Cementiris -adoptada per prop de 150 municipis- i s’ha consolidat com a referent.
“El que proposem és un salt d’escala perquè la digitalització es tradueixi en gestions més àgils i segures i en estalvi de temps per a la ciutadania,” afirma el conseller comarcal Joan Zapata, que destaca el treball coordinat amb la Diputació de Barcelona, el Consorci AOC i la resta d’actors locals. El Consell ha convocat dues sessions telemàtiques per presentar el conveni i resoldre dubtes, i obrirà una ronda de reunions individualitzades amb cada ajuntament per ajustar l’abast dels serveis a les seves necessitats. Amb aquest nou marc, el Consell manté l’aposta per una administració digital útil, segura i a l’abast de tots els municipis del Bages.