Divendres 13 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
Com cada any, s’instal·len tres punts de recollida extraordinaris per facilitar el servei.
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval. Foto: AJS

SOLSONÈS / Redacció/ Sergi Vázquez  
08/02/2026 13:10
El BAXI Manresa acaba el seu camí a l'Eurocup caient davant el Turk Telekom
Validen una eina que millora la resposta de l’atenció primària davant d’un infart
L'Arxiu Municipal rep la donació del fons de la família Benabarre
Sant Fruitós de Bages comptarà amb noves instal·lacions solars fotovoltaiques
Per tal d’adaptar el servei de recollida de residus a l’alta afluència de persones als carrers durant el Carnaval, l’Ajuntament de Solsona tornarà a modificar puntualment el sistema porta a porta a les zones més cèntriques de la ciutat, igual com s’ha fet els darrers quatre anys. La mesura s’aplicarà aquest dissabte, coincidint amb els primers actes nocturns, i del 12 al 18 de febrer. Durant aquests dies, el porta a porta quedarà substituït per punts de recollida extraordinaris a l’entorn del nucli antic: a la plaça de Sant Roc, al Camp del Serra i a l’avinguda de la Mare de Déu del Claustre. L’objectiu és facilitar les tasques de recollida uns dies d’intensa activitat festiva i, alhora, evitar desperfectes en els cubells que romanguin a l’exterior.

Així, es demana als veïns i veïnes del nucli antic, el passatge Guitart, la plaça del Camp, el passeig del Pare Claret i el sector dels carrers d’Antoni Gaudí, Adolf Mas, Bisbe Lasala i la Sardana que, durant aquests dies, no treguin el cubell a la via pública i dipositin els residus als punts habilitats. La brossa s’haurà de portar en el mateix horari habitual, de vuit del vespre a deu de la nit, i respectant la fracció corresponent segons el calendari. Per a més informació o dubtes sobre els canvis d’aquests dies, es pot contactar amb l’oficina ambiental per telèfon, al 672601313, i per correu electrònic, a residus@ajsolsona.cat.

Recollida específica per a bars i restaurants

Pel que fa als trenta bars i restaurants situats en aquest àmbit de la ciutat, s’establirà una recollida diària de totes les fraccions, que s’hauran de treure amb bosses separades i sense bujols davant de l’establiment. El servei es farà a les cinc de la matinada també aquest dissabte i del dijous gras al dimecres de cendra. Els dies de Carnaval són els més exigents de l’any per al servei de neteja viària. Per això s’ha planificat un dispositiu especial. Així, aquest diumenge i de divendres vinent fins al dijous posterior a la festa, s’utilitzarà la màquina hidronetejadora diàriament –alguns dies per a la neteja general i d’altres, específicament per a reforçar la tasca en aquells punts del nucli antic que més brutícia acumulen. El Camp del Serra, on s’instal·la la fira atraccions, és un altre dels àmbits de la festa on el servei de neteja treballarà diàriament. Igualment, s’instal·laran una dotzena d’illes de contenidors en punts estratègics el centre, a tots els indrets on s’organitzen actes de carrer i on hi hagi firaires.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA   CARNAVAL 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
L’Ajuntament solsoní convida la ciutadania a repensar l’entorn de la plaça del Camp
SOLSONÈS
L’Ajuntament de Solsona sotmet a consulta pública el seu Reglament orgànic municipal
SOLSONÈS
L’Ajuntament solsoní anima la ciutadania a presentar propostes valorades en 100.000 euros

SOLSONÈS
L’Ajuntament solsoní convoca dues places per a les àrees de Medi Ambient i Desenvolupament Local
SOLSONÈS
Solsona estén la zona verda d’estacionament limitat a tot el nucli antic
SOLSONÈS
Enquesten la població del Solsonès per conèixer com viu la sobreproductivitat
Pepe Rivero actua al Kursaal amb la Girona Jazz Project Big Band i Aina López Pla
Les obres del carrer Guimerà avancen cap a la futura illa de vianants
El BAXI Manresa acaba el seu camí a l'Eurocup caient davant el Turk Telekom
Castellbell i el Vilar s’adhereix al manifest de 80 municipis per les urbanitzacions amb dèficits
L’Ajuntament solsoní convida la ciutadania a repensar l’entorn de la plaça del Camp
L’obra ‘Göteborg’ de Jordi Casanovas arriba aquest cap de setmana al Kursaal en dues funcions
Manresa i el Bages commemoren el Dia Internacional per a la Visibilitat Trans
Validen una eina que millora la resposta de l’atenció primària davant d’un infart



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]