Dijous 06 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El concert teatralitzat del musical ‘Gaudí’ d’Albert Guinovart arriba diumenge al Kursaal
Aquest espectacle, que posa en valor el món creatiu de l’arquitecte català, del qual aquest 2026 se celebra el centenari de la mort, comptarà també amb una desena de cantants solistes.
El concert teatralitzat del musical ‘Gaudí’ d’Albert Guinovart arriba diumenge al Kursaal.

CULTURA / Redacció/Jordi Preñanosa  
19/02/2026 16:49
Augmenta la probabilitat i extensió dels avisos per intensitat de pluja aquesta tarda i vespre
Mossos d'Esquadra i Guàrdia Civil detenen tres persones i n'investiguen una altra per sabotejar una via fèrria al Bages
Viladordis es prepara per una nova Festa Major
Sant Vicenç de Castellet inicia les obres de la nova comissaria de la Policia Local
En el marc de la commemoració del centenari de la mort de l’eminent arquitecte Antoni Gaudí que se celebra aquest 2026, la Sala Gran del Kursaal acollirà aquest diumenge, 22 de febrer a les 18 h, un concert teatralitzat del musical ‘Gaudí’ d’Albert Guinovart a càrrec de l’Original SoundTrack Orchestra i el Cor Jove de l’Orfeó Català.

L’Original SoundTrack Orchestra (OSTO) recupera, en una versió completa, revisada i semiescenificada, el musical ‘Gaudí’ d’Albert Guinovart, Jordi Galceran i Esteve Miralles, que no es representava des del 2002. Un espectacle amb direcció musical de Belén Clemente i Albert Torrebella i direcció escènica del manresà David Pintó, que posa de relleu el món creatiu del geni, així com l’essència humana i espiritual que el va acompanyar tota la vida.

De la mà del Cor Jove de l’Orfeó Català, aquesta nova versió, que de moment només es podrà veure en una gira de tres concerts a Reus, Manresa i Barcelona, compta amb un repartiment de luxe amb els cantants solistes Josep-Ramon Olivé, Montserrat Seró, Clara Renom i Lluís Calvet, Xavier Casademont, Belén García, Cristòfol Romaguera, Clara Renom, Héctor Ruiz i Iván Sánchez.

El 7 de juny del 1926, Antoni Gaudí va ser atropellat pel tramvia número 30. El seu aspecte descurat va impedir la seva correcta identificació, fet pel qual va ser ingressat a la sala pública de l’Hospital de la Santa Creu, l’hospital dels pobres. Els seus col·laboradors trigaren hores a trobar-lo. L’acció de ‘Gaudí’ té lloc en aquest espai de temps, durant el qual l’arquitecte, envoltat de pobres malalts i moribunds, amb la mort al capçal del llit, s’abandona al record d’alguns dels moments més intensos de la seva vida: des dels somnis d’un jove que, separant-se de la seva família, marxa a estudiar a Barcelona, ciutat que acollirà els primers projectes frustrats però també els grans encàrrecs fins als últims anys de la seva vida i el seu progressiu recolliment místic.

Les entrades per veure ‘Gaudí’ tenen un preu de 25€ (22€ per a majors de 65 anys, 20€ amb Carnet Galliner i 6€ per a menors de 30 anys) i es poden comprar a les taquilles del Kursaal i per internet a www.kursaal.cat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: KURSAAL   TEATRE   CULTURA  
També et pot interessar:
TEATRE
Una vuitantena d’actors i actrius assagen El retaule del Flautista
CULTURA
L’Aula d’Arts Escèniques del teatre Kursaal obre inscripcions del curs 2026-27
CULTURA
El teatre Kursaal de Manresa supera els 58.000 espectadors aquest primer semestre del 2026

LA FOTO DEL DIA
Un assaig del Retaule del Flautista
LA FOTO DEL DIA
El teatre Kursaal tanca la temporada de gener a juny
CULTURA
La Nit de Musikaals del Kursaal torna aquest dijous amb una edició especial
Sant Vicenç de Castellet inicia les obres de la nova comissaria de la Policia Local
Viladordis es prepara per una nova Festa Major
Mossos d'Esquadra i Guàrdia Civil detenen tres persones i n'investiguen una altra per sabotejar una via fèrria al Bages
Augmenta la probabilitat i extensió dels avisos per intensitat de pluja aquesta tarda i vespre
Camerata Granados porta ‘Una nit a l’òpera’ al 45è Cicle de concerts d’estiu de Solsona
En marxa les tasques de manteniment de la pista del Pavelló d'Esports Municipal de Sant Fruitós
Un estudi evidencia el paper clau dels treballadors i les treballadores socials
Mercat Gourmand a Bagà i Gósol


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]