Dijous 19 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El concert teatralitzat del musical ‘Gaudí’ d’Albert Guinovart arriba diumenge al Kursaal
Aquest espectacle, que posa en valor el món creatiu de l’arquitecte català, del qual aquest 2026 se celebra el centenari de la mort, comptarà també amb una desena de cantants solistes.
El concert teatralitzat del musical ‘Gaudí’ d’Albert Guinovart arriba diumenge al Kursaal.

CULTURA / Redacció/Jordi Preñanosa  
19/02/2026 16:49
Al bosc vermell, un cavall fuig', de Marta Soldado, guanya el vint-i-sisè premi Amat-Piniella
Jordi Robirosa: "La cultura és bàsica també per fer periodisme esportiu"
Solsona convoca la població a una nova edició del pressupost participatiu
Més de mig miler de persones observen la ‘Flor de Sol’
En el marc de la commemoració del centenari de la mort de l’eminent arquitecte Antoni Gaudí que se celebra aquest 2026, la Sala Gran del Kursaal acollirà aquest diumenge, 22 de febrer a les 18 h, un concert teatralitzat del musical ‘Gaudí’ d’Albert Guinovart a càrrec de l’Original SoundTrack Orchestra i el Cor Jove de l’Orfeó Català.

L’Original SoundTrack Orchestra (OSTO) recupera, en una versió completa, revisada i semiescenificada, el musical ‘Gaudí’ d’Albert Guinovart, Jordi Galceran i Esteve Miralles, que no es representava des del 2002. Un espectacle amb direcció musical de Belén Clemente i Albert Torrebella i direcció escènica del manresà David Pintó, que posa de relleu el món creatiu del geni, així com l’essència humana i espiritual que el va acompanyar tota la vida.

De la mà del Cor Jove de l’Orfeó Català, aquesta nova versió, que de moment només es podrà veure en una gira de tres concerts a Reus, Manresa i Barcelona, compta amb un repartiment de luxe amb els cantants solistes Josep-Ramon Olivé, Montserrat Seró, Clara Renom i Lluís Calvet, Xavier Casademont, Belén García, Cristòfol Romaguera, Clara Renom, Héctor Ruiz i Iván Sánchez.

El 7 de juny del 1926, Antoni Gaudí va ser atropellat pel tramvia número 30. El seu aspecte descurat va impedir la seva correcta identificació, fet pel qual va ser ingressat a la sala pública de l’Hospital de la Santa Creu, l’hospital dels pobres. Els seus col·laboradors trigaren hores a trobar-lo. L’acció de ‘Gaudí’ té lloc en aquest espai de temps, durant el qual l’arquitecte, envoltat de pobres malalts i moribunds, amb la mort al capçal del llit, s’abandona al record d’alguns dels moments més intensos de la seva vida: des dels somnis d’un jove que, separant-se de la seva família, marxa a estudiar a Barcelona, ciutat que acollirà els primers projectes frustrats però també els grans encàrrecs fins als últims anys de la seva vida i el seu progressiu recolliment místic.

Les entrades per veure ‘Gaudí’ tenen un preu de 25€ (22€ per a majors de 65 anys, 20€ amb Carnet Galliner i 6€ per a menors de 30 anys) i es poden comprar a les taquilles del Kursaal i per internet a www.kursaal.cat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: KURSAAL   TEATRE   CULTURA  
També et pot interessar:
CULTURA
El teatre Kursaal celebra 19 anys divendres amb l’estrena de ‘Pianant’
CULTURA
El Grup Escènic del Poble Nou representarà al Kursaal ‘La importància de ser Frank
CULTURA
El Kursaal acull dimarts i dimecres la segona edició de l’espectacle, ‘Jan i Júlia i la Misteriosa Llum’

CULTURA
El saxofonista Llibert Fortuny, acompanyat per una Big Band, oferirà al Kursaal un concert
CULTURA
La comèdia ‘Ai! La misèria ens farà feliços’ farà parada aquest cap de setmana al Kursaal
CULTURA
L’obra de teatre ‘Glòria 27 o el mite de l’èxit’ del navassenc Climent Ribera, aquest dijous al Kursaal
Estelada a la rotonda de Comabella
El concert teatralitzat del musical ‘Gaudí’ d’Albert Guinovart arriba diumenge al Kursaal
El futur de la Natació Artística es cita a Manresa
L'ICS Catalunya Central posa en valor el rol infermer en una jornada formativa
Al bosc vermell, un cavall fuig', de Marta Soldado, guanya el vint-i-sisè premi Amat-Piniella
Jordi Robirosa: "La cultura és bàsica també per fer periodisme esportiu"
Solsona convoca la població a una nova edició del pressupost participatiu
Més de mig miler de persones observen la ‘Flor de Sol’


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]