Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Dia Mundial de la Poesia arriba a Solsona
Dissabte 21 tres propostes faran ruta per tres places de la capital del Solsonès tot combinant poesia, arts escèniques i música.
El Dia Mundial de la Poesia arriba a Solsona.

SOLSONÈS / Redacció/ Sergi Vázquez  
13/03/2026 15:21
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments
L'Ajuntament de Calaf manté sense increments els impostos i les taxes
Solsona celebrarà el Dia Mundial de la Poesia el pròxim 21 de març amb la ruta Solsona: espais singulars, veus poètiques, que maridarà poesia, arts escèniques i música de la mà de Caro Von Arend de la Fundació Miquel Martí i Pol, Laia Malo, Carles Rebassa, Anna Montraveta, Guillem Gisbert i Anna Castillo. La ruta, que s'allargarà fins a les 13.30 h, començarà a la plaça Ramon Llumà i traçarà un itinerari fins a la plaça del Palau Episcopal.

L'activitat començarà a les 10.30 h a la plaça Ramon Llumà, on es presentarà l'espectacle familiar Em dic Miquel i soc poeta! de la mà de Caro Von Arend, de la Fundació Miquel Martí i Pol. Una hora després, a les 11.30 h, i a la plaça Sant Isidre, es produirà un diàleg poètic entre la periodista solsonina Anna Montraveta i el periodista i cantant barceloní Guillem Gisbert.

Ja a les 12.30 h, a la plaça del Palau Episcopal, hi haurà un recital poètic sobre Blai Bonet i Clementina Arderiu, a càrrec dels escriptors Laia Malo i Carles Rebassa. Aquesta acció s'emmarca dins la celebració del Dia Mundial de la Poesia, que enguany arriba a la seva 19a edició a Catalunya i que, per primera vegada, adopta un format descentralitzat amb activitats repartides per tot el territori entre el 15 i el 25 de març. Solsona és una de les nou localitats que acolliran propostes dins d'aquest festival poètic, i l'única de la Catalunya Central.

Les propostes que es fan arreu de Catalunya combinen poesia amb diferents disciplines artístiques i enguany es dediquen a Blai Bonet, Clementina Arderiu i Joan Alcover, a partir de tres grans temes presents en les seves obres: l'amor, la mort i l'espiritualitat. L'activitat està coorganitzada pels Serveis Territorials de Cultura a la Catalunya Central i la Institució de les Lletres Catalanes, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Solsona, amb l'objectiu de fer arribar la poesia a tot el territori i promoure noves formes de creació artística. L'acte és d'accés lliure fins a completar l'aforament.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DIA MUNDIAL DE LA POESIA   SOLSONA 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Últims dies per demanar els ajuts municipals per a entitats esportives
SOLSONÈS
Torna “Il·luminar’t” amb tres tallers d’artesania per als infants de primària de Solsona
SOLSONÈS
Aproven modificar la normativa que feia perillar explotacions ramaderes

SOLSONÈS
Solsona estrena els “Dissabtes en joc” per als infants de 3 a 6 anys
SOLSONÈS
Solsona aconsegueix les quatre Flors d’Honor de Viles Florides
SOLSONÈS
El 25 de novembre es reprèn la renovació del DNI i el passaport a Solsona
Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
38a edició de la Cursa de l'Alba amb sortida i arribada a Collbató
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Els Canals d’Urgell, protagonistes del «Calendari dels Pagesos» del 2027
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]