Divendres 13 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Excel·lent cum laude per a la tesi d’Aida Camps que avalua la implantació d’un programa de simulació
La sotsdirectora de la Càtedra de Simulació i Seguretat del Pacient, Aida Camps, ha obtingut una qualificació d’excel·lent cum laude per la seva tesi doctoral titulada “Evaluación de la implementación de un programa curricular de simulación clínica en la Facultad de Medicina de la UVic-UCC: percepción de la contribución colaborativa de docentes y facilitadores”.
Excel·lent cum laude per a la tesi d’Aida Camps que avalua la implantació d’un programa de simulació.

UMANRESA / Redacció/ Sergi Vázquez  
13/03/2026 16:44
La Transéquia arriba als 4.000 participants i ho té tot a punt per a la caminada de diumenge
Denuncien un conductor per encalçar un vehicle policial de paisà quan intentava saltar-se un peatge
L’Equip d’Atenció Primària Artés celebra 25 anys de servei
El Dia Mundial de la Poesia arriba a Solsona
Camps va defensar la tesi al Campus Manresa el dia 5 de març en el marc del programa de doctorat en Innovació i Intervenció Educativa de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). El treball ha estat dirigit per les doctores Núria Serrat Antolí i Carmen Gomar Sancho. La recerca analitza la implementació d’un programa institucional de simulació clínica integrat en el currículum del grau en Medicina de la UVic-UCC durant els primers quatre anys de desplegament. L’estudi constitueix un dels primers treballs a l’Estat espanyol que examina de manera transversal la integració curricular de la simulació clínica en una facultat de medicina.

L’objectiu principal de la recerca ha estat analitzar la percepció dels diferents agents implicats, docents, facilitadors de simulació i estudiants, en relació amb el programa de simulació. D’altra banda, també pretenia identificar els factors que contribueixen a la seva qualitat pedagògica i sostenibilitat institucional. L’estudi es va dur a terme mitjançant un disseny quantitatiu transversal basat en qüestionaris de percepció que van recollir les percepcions de 62 docents, 53 facilitadors i 718 estudiants del grau en Medicina.

Els resultats mostren una valoració globalment positiva de la simulació com a metodologia docent i evidencien un augment progressiu de la percepció en diferents indicadors de qualitat en simulació al llarg dels cursos acadèmics. Al mateix temps, la tesi posa de manifest la importància de la col·laboració entre el docent especialista en el contingut disciplinari i el facilitador expert en metodologia de simulació. Aquest binomi docent–facilitador, juntament amb una coordinació del programa, emergeix com un element clau per garantir la coherència curricular d’un programa institucional de simulació.

A partir dels resultats obtinguts, la recerca proposa un model i una guia orientadora per al disseny i la implementació de programes de simulació clínica integrats en el currículum, que pot servir de referència per a altres facultats de medicina interessades a incorporar aquesta metodologia i garantir-ne la qualitat i la sostenibilitat al llarg del temps.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: UMANRESA  
També et pot interessar:
ACTUALITAT
UManresa promou els hàbits saludables
ACTUALITAT
Docents d’UManresa poden optar per segon any a la convocatòria del Programa PIRE
ACTUALITAT
UManresa presenta el nou grau en Dret

ACTUALITAT
UManresa presenta al Mobile World Congres la seva migració pionera al sistema DCS de Huawei
ACTUALITAT
Una tesi mostra la relació entre les desigualtats socials i la salut de les cuidadores geriàtriques
ACTUALITAT
La consellera de Recerca i Universitats, visita UManresa
Pintó, Mathéu, Padullés i Martín-Royo, en concert al Teatre Conservatori
Campanya al Bages per fomentar l’ús del català al carrer
La Transéquia arriba als 4.000 participants i ho té tot a punt per a la caminada de diumenge
Excel·lent cum laude per a la tesi d’Aida Camps que avalua la implantació d’un programa de simulació
Denuncien un conductor per encalçar un vehicle policial de paisà quan intentava saltar-se un peatge
L’Equip d’Atenció Primària Artés celebra 25 anys de servei
El Dia Mundial de la Poesia arriba a Solsona
L’Institut Lacetània celebra 40 anys de les seves jornades



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]