Dilluns 21 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Alumnes d’escoles de música de Solsona, Súria, Vilafranca i Barcelona comparteixen partitures
És la segona edició d’una iniciativa que es vol consolidar curs rere curs.
Una norantena d’alumnes d’escoles de música de Solsona, Súria, Vilafranca i Barcelona comparteixen partitures. Foto: AJS

SOLSONÈS / Redacció/ Sergi Vázquez  
19/03/2026 15:21
Un ramat de cabres circulant al centre de Manresa
Els alcaldes de Sant Fruitós i de Sant Vicenç preocupats per la inseguretat a Manresa
El Passeig Pere III va acollir la Fira d'Artistes i Artesans
Els casals infantils del CAE i la Xarranca tanquen l'estiu
El cap de setmana passat, una norantena d’alumnes de les escoles municipals de música de Solsona i Súria, la Clau de Sons de Vilafranca del Penedès i la de Casp de Barcelona van participar en un intercanvi musical que va convertir la casa de colònies La Carral, a Riner, en un autèntic laboratori sonor a partir de l’aprenentatge compartit.

El projecte, nascut el curs passat entre les bandes de les escoles Joan Roure de Solsona i la municipal de Súria, ha evolucionat ràpidament fins a incloure cordes, bandes i conjunts instrumentals d’altres centres. Enguany, hi han pres part 87 alumnes, dels quals 48 provenien de Solsona; 21, de Súria; 10, de Vilafranca del Penedès i vuit, de Casp de Barcelona.

Concert final

Durant el cap de setmana, els participants van treballar conjuntament un repertori preparat pels equips docents de les quatre escoles. La trobada va culminar amb un concert final obert a les famílies, en què els joves músics, amb edats compreses entre els 6 i els 16 anys, van mostrar el fruit de les hores d’assaig i col·laboració.

Doble dimensió pedagògica i social

“Més enllà de l’àmbit estrictament musical del projecte, l’intercanvi té una clara dimensió pedagògica i social”, explica Pat Herrero, directora de l’Escola Municipal de Música Joan Roure. “L’experiència permet a l’alumnat compartir metodologies de treball, conèixer altres realitats educatives, desenvolupar habilitats de cooperació i reforçar valors com el respecte i el treball en equip”, afegeix.

Aquest tipus d’iniciatives també fomenten la creació de vincles entre diferents comunitats educatives i reforcen la música com a “eina de cohesió, expressió i desenvolupament personal”. No és estrany, doncs, que les direccions dels centres mostrin un clar interès a consolidar aquesta trobada any rere any.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA  
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Dues places per projectes de dinamització comercial i de suport
SOLSONÈS
Més d’una vintena d’activitats aquest curs per a la gent gran
SOLSONÈS
Gaëtan Bloom i David Stone encapçalen el cartell del quart Festival de Màgia de prop de Solsona

SOLSONÈS
Els Mossos d’Esquadra i la Policia Local de Solsona actuen coordinadament davant d’incidents difosos
SOLSONÈS
Solsona reconeix Miquel Pérez Chimeno en el seu comiat com a hereu de les comarques lleidatanes
SOLSONÈS
El nivell 3 del Pla Alfa obliga a ajornar el castell de focs de l’inici de la Festa Major
El Raïm: temps de verema
El Passeig Pere III va acollir la Fira d'Artistes i Artesans
Manresa celebra l'acte central de la Setmana Europea de la Mobilitat
Un ramat de cabres circulant al centre de Manresa
Dincat valora positivament la reforma de les lleis de Dependència i Discapacitat
Obres de connexió de fibra òptica a l'entorn de l'Uniplant Garden i la Muralla del Carme
El Bages registra la millor valoració turística online des del 2020, amb un 9,06 sobre 10
La Catalunya Central se suma al Dia Mundial de la Seguretat dels Pacients


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]