Divendres 06 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Pla Educatiu d'Entorn de Manresa busca persones voluntàries per fer de mentores
El Projecte Mentora s’adreça a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO i secundària postobligatòria amb l’objectiu de reduir l’abandonament escolar prematur.
El Pla Educatiu d'Entorn de Manresa busca persones voluntàries per fer de mentores. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/ Sergi Vázquez  
24/07/2026 15:33
Manresa ha rebut 13,7 milions d'euros dels fons Next Generation per impulsar projectes i actuacions
El Circo Encantado porta misteri, riures i circ de gran format per a tota la família
Avís per al comerç del centre urbà sobre la 23a Fira Medieval d'Oficis
FS Solsona-FS Alforja i Font-Xup, en directe a Esport Central
El Pla Educatiu d’Entorn de Manresa fa una crida a voluntaris que vulguin ser mentors per als estudiants de secundària durant el curs 2026- 2027. Amb aquesta iniciativa es busquen persones compromeses, disposades a ser un referent positiu per a nois i noies mitjançant trobades setmanals d’una hora i mitja al llarg del curs e scolar. L’objectiu és acompanyar-los en un procés d’informació, reflexió i presa de decisions que els motivi a continuar estudiant més enllà de l’educació secundària obligatòria. 

Cada voluntari tindrà assignat un o una adolescent de 3r o 4t d’ESO o de secundària postobligatòria, i rebrà formació específica i suport continuat durant tot el procés. Les sessions de mentoria es duran a terme a diferents equipaments i punts de trobada, i inclouran converses i activitats informals, sortides i visites destinades a ajudar els joves a reflexionar sobre el seu futur, motivar-se i prendre decisions amb més seguretat.

L’abandonament escolar prematur continua sent un dels principals reptes del sistema educatiu, afectant actualment gairebé el 14% de l’alumnat a Catalunya. La transició ent re el final de l’educació secundària obligatòria i l’inici dels estudis postobligatoris és un moment clau on augmenta el risc d'abandonament. Per aquest motiu, el Projecte Mentora busca oferir un suport extra, personalitzat i proper que impacti positivament en les oportunitats formatives, laborals i personals dels joves de la ciutat.

Com participar-hi:
Les persones interessades a participar com a mentores poden escriure un correu a monica.pera@ajmanresa.cat o eblasi@xtec.cat i també poden obtenir més informació i inscriure’s a https://www.mentora.cat/fes-voluntariat/.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PLA EDUCATIU D'ENTORN   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Manresa ha rebut 13,7 milions d'euros dels fons Next Generation per impulsar projectes i actuacions
MANRESA
L'Ajuntament tractarà un centenar de xiprers del cementiri i de l'ermita del Guix
LA FOTO DEL DIA
El segon arbre de Nadal més gran de Catalunya el de Manresa

FUTBOL
El Covisa Manresa visita aquest dissabte Santa Coloma de Gramenet
MANRESA
El festival de cultura urbana Stalow Fest torna a Manresa el 14 de novembre
CERTÀMENS
El Cosmògraf celebra deu anys analitzant els grans canvis de l'última dècada
El segon arbre de Nadal més gran de Catalunya el de Manresa
Els Pastorets de Cardona faran un gir radical amb un guió més dinàmic i canvi de teatre
Manresa ha rebut 13,7 milions d'euros dels fons Next Generation per impulsar projectes i actuacions
L'Ajuntament tractarà un centenar de xiprers del cementiri i de l'ermita del Guix
Avís per al comerç del centre urbà sobre la 23a Fira Medieval d'Oficis
Nova edició de la missió comercial a Mèxic, amb una cinquantena de reunions
Comença la renovació de l’enllumenat públic de Pineda de Bages
Detenen catorze joves relacionats amb aldarulls i saquejos després d'una protesta d'estudiants


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]