Dilluns 28 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Govern aconsegueix incrementar la capacitat de subministrament elèctric per a la indústria
Aquesta Planificació 2030 recull bona part de les al·legacions de la Generalitat, inclosa la nova subestació Cardener de 400 kV per alimentar la indústria berguedana i connectar la central hidroelèctrica reversible de la Baells.
El Govern aconsegueix incrementar la capacitat de subministrament elèctric per a la indústria. Foto: Govern

CATALUNYA CENTRAL / Redacció/Sergi Vázquez  
28/09/2026 17:23
Càstig cruel per a un CE Manresa infinitament superior davant la UD Logroñés Promesas
El servei d'acompanyament d'infants a les escoles estrena dues noves rutes
Treballs de renovació de diferents trams de la xarxa d’aigua a Castellbell
Aprovats definitivament els ajuts a la rehabilitació d’habitatges del nucli antic
La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda, ha manifestat la satisfacció del Govern després de conèixer les inversions que recull la versió definitiva de la Planificació elèctrica amb horitzó a 2030, que ha plantejat el Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico. Aquesta Planificació 2030 incorpora la pràctica totalitat de les demandes que el Govern va formular en forma d'al·legacions a la proposta inicial, després d'un diàleg amb agents interessats i de realitzar una anàlisi tècnica acurada de les necessitats plantejades, i s'alinea amb els objectius industrials, ambientals i socials del Govern.

"Hem aconseguit una Planificació que és històrica per avançar cap a l'objectiu final que és la descarbonització. I, en definitiva, avançar cap un sistema electrificat i on aquesta energia provingui de la generació de fonts renovables. Hi ha un abans i un després en l'àmbit elèctric: tindrem a disposició del país una potència de megawats que es multiplica de manera exponencial i que és la que necessitem", ha dit la consellera Paneque.

La versió definitiva de la Planificació 2030 recull diferents actuacions per atendre el desenvolupament de la Catalunya Central. A proposta de la Generalitat de Catalunya, el document preveu la nova subestació Cardener, de 400 kV, dins de l'eix Sallente – Isona - Sentmenat de 400 kV, que permetrà reforçar la xarxa de distribució elèctrica de la zona i així contribuir a l'electrificació de la demanda industrial del Bages. Al mateix temps, la subestació Cardener també permetrà la connexió d'una central hidroelèctrica reversible, instal·lació que dotarà de major solidesa i resiliència al conjunt del sistema elèctric català.

En resposta a les al·legacions de la Generalitat, la versió definitiva de la Planificació 2030 també incorpora l'ampliació de la subestació Cercs 220 kV per al recolzament de la xarxa de distribució. Aquesta actuació atén les reivindicacions històriques de la comarca del Bages, i permetrà abastir el polígon industrial d'Olvan. Addicionalment, la versió definitiva de la Planificació 2030 també preveu l'ampliació de la subestació Pierola 400 kV, per reforçar la xarxa de distribució i incrementar la seva capacitat a la part nord del Baix Llobregat i millorar la garantia del subministrament a la comarca de l'Anoia i a part de la província de Lleida.

La Planificació elèctrica amb horitzó 2030 és l'eina que estableix el desenvolupament de la xarxa de transport d'electricitat per tal de donar resposta a les necessitats del conjunt de l'Estat. Un cop incorporades les al·legacions de la Generalitat a la proposta del Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico del mes d'octubre de 2025, el resultat dissenya per a Catalunya una xarxa capaç d'atendre les principals necessitats de desenvolupament del país, tant pel que fa a demanda industrial i residencial com també a la transició energètica i la descarbonització.

Per al conjunt del territori, la Planificació 2030 preveu actuacions per donar subministrament d'energia al nou Campus de Salut de la Regió Sanitària de Girona i al nou Campus de Salut Clínic-UB, a Barcelona, donar peu a l'electrificació del polígon petroquímic de Tarragona, abastir el nou sector industrial Torreblanca-Quatre Pilans de Lleida; d'altres destinades a assegurar el procés de transició hídrica previst pel Govern, i també a reforçar i millorar la qualitat i la resiliència del conjunt del sistema elèctric.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: GOVERN   INDUSTRIA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
El Govern inicia una ronda de trobades al territori
ACTUALITAT
Territori destina 1 MEUR del Fons Climàtic a consolidar el Hub Forestal
SOCIETAT
El CAT112 reforçarà demà en un 15% la plantilla habitual per respondre a les trucades de l'eclipsi solar

ANOIA
Ofegament mortal d'un banyista a la piscina municipal de Jorba
MEDI AMBIENT
Toc d'alerta per la gran afluència a les zones de bany i l'augment dels accidents
ACTUALITAT
Demanen extremar la prudència en complir-se el primer mes de campanya de bany
Les butaques velles del Kursaal ja són història
Càstig cruel per a un CE Manresa infinitament superior davant la UD Logroñés Promesas
Més de 600 Land Rover s’han reunit a Les Comes en la 20a edició de la Land Party
La pistola esportiva, protagonista al Club Tir Precisió Manresa
Campionat de Catalunya màster de Trail
El Govern inicia una ronda de trobades al territori
El Govern aconsegueix incrementar la capacitat de subministrament elèctric per a la indústria
El servei d'acompanyament d'infants a les escoles estrena dues noves rutes


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]