Divendres 08 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Agents socioeconòmics de Cardona i Solsona intercanvien coneixements al País Basc
Participen a unes jornades per conèixer iniciatives de desenvolupament local
Els agents socioeconòmics de Cardona i Solsona que han viatjat al País Basc per participar a les jornades. Foto: AjC

CARDONA / Redacció  
29/09/2016 18:19
Art, música i patrimoni centren els actes del Dia dels Museus a Manresa
Xerrada amb experts reconeguts per explorar la situació actual a l'Iran
El CAE consolida el creixement de l’àrea de Joves
‘L’Art de Viure’ d’AMPANS exposa les obres del ‘Premi de pintura Paco Aguilera’
Estratègies innovadores de dinamització comercial, la cooperació en l’àmbit agroalimentari, els reptes en el desenvolupament territorial i la necessària col·laboració publicoprivada per superar els esculls de la crisi són alguns dels temes que una delegació de Cardona i Solsona han treballat durant dos dies al País Basc en unes jornades d’intercanvi d’experiències promogudes per l’Agència de Desenvolupament Local.

Entre els participants hi va haver els alcaldes, Ferran Estruch i David Rodríguez i els presidents de les associacions d’empresaris de Cardona, Ramon Vilajosana i del Solsonès, Miquel Àngel Montaner, així com un nombrós grup d’empresaris i comerciants de les dues poblacions.

L’objectiu d’aquest viatge de treball per a sectors públics i privats d’ambdós municipis, subvencionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya, ha estat fer una prospecció d’altres maneres de fer que han portat alguns territoris a reinventar-se a fi de capgirar derives socioeconòmiques adverses.

Els comerciants van poder conèixer de primera mà, entre altres iniciatives, les línies de treball de Gasteiz On. A Urduña, se’ls va explicar el model de desenvolupament econòmic de la població, que està potenciant els sectors agroalimentari i d’energies renovables, i també van poder assistir a una sessió específica sobre dinamització agroalimentària i agroecològica. La visita al País Basc va incloure també una parada a Amurrio, un dels municipis més importants d’Àlaba.

Al seu torn, el comitè de direcció de l’Agència de Desenvolupament Local de Solsona i Cardona va exposar la realitat econòmica del territori que representa, l’origen del naixement de la iniciativa –a partir de la unió dels dos plans estratègics i del pacte de territori–, i la seva filosofia de funcionament, que posa en comú els interessos dels sectors públic i privat i de dues poblacions de comarques i províncies diferents, al marge dels límits administratius.

Aquestes jornades de treball es tancaran properament amb un debat de cloenda per posar en comú parers sobre l’intercanvi. Aquesta iniciativa ha estat subvencionada pel SOC en el marc dels programes de suport al desenvolupament local. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ECONOMIA 
També et pot interessar:
MEDI AMBIENT
L’economia verda: en què consisteix
MANRESA
Manresa publica les dades que reafirmen la força industrial i la vitalitat econòmica de la comarca
ACTUALITAT
Economia platejada o com en la gent gran està el futur

ECONOMIA
Els programadors del demà se submergeixen a les 'piscines' del 42 Barcelona
ECONOMIA
L'economia del país més feliç del món
BAGES
L’economia del Bages va caure més que la de Catalunya per la crisi de la Covid-19
Vistes des de les arcades de l'Ajuntament de Manresa
Detenen quatre persones al Bages especialitzades en furts per distracció
Alan, el musical’ de Mar Puig i Mateu Peramiquel es podrà veure dissabte a la Sala Gran del Kursaal
Castellbell i el Vilar planteja ubicar la futura biblioteca municipal a l’actual espai de la deixalleria
La programació familiar d’Imagina’t portarà aquest dissabte al teatre Conservatori
Manresa referma el seu compromís contra l'LGTBI-fòbia amb un mes de maig ple d'actes reivindicatius
Art, música i patrimoni centren els actes del Dia dels Museus a Manresa
Xerrada amb experts reconeguts per explorar la situació actual a l'Iran


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]