Dilluns 21 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El celler d’Artés reneix després de l’esfondrament de l’any passat
La centenària cooperativa obre un nou espai destinat a enoturisme, degustació i venda de productes locals; la marca es va plantejar tancar portes després de l’accident
Prop de 250 persones van omplir aquest dijous a la nit el nou Espai Artium del celler. Foto: Artium

BAGES / Noemí Badrenas  
20/11/2016 11:35
El Manresa perd a Tudela (2-1) després d’intentar la remuntada fins al final
L'Ajuntament de Manresa inicia els treballs d'arranjament d'una quinzena de camins rurals
Teatre Accessible arrenca una nova temporada a Catalunya
Calaf torna a dedicar una setmana a la gent gran
El Celler Cooperatiu d’Artés (Artium), creat el 1908, ha obert aquesta setmana un nou espai destinat a l’enoturisme, la degustació i la venda de productes de proximitat. Per a la marca no representa un avenç qualsevol, sinó el ressorgir d’una crítica situació que l’empresa vivia des del juliol del 2015, quan es va esfondrar part de la teulada de les centenàries instal·lacions.

Anna Berenguer, responsable de la cooperativa, explica que després de l’accident la junta es va arribar a plantejar tirar la tovallola, però que gràcies als clients i socis que van seguir comprant “a la petita botigueta” i a les campanyes de suport dels productors de la comarca van decidir continuar endavant. Tot i això, admet que és molt car mantenir una infraestructura que està preparada per treballar “molts més quilos de raïm dels que entren avui dia”.

Per a què ens fem una idea, durant els anys 50 a la cooperativa entraven anualment 5 milions de quilos de raïm, mentre que ara n’entren tan sols 200.000. “La industrialització va fer molt mal al nostre sector, molts pagesos van deixar la terra per treballar a la fàbrica i, a més, el govern els pagava per arrencar vinyes”, relata la responsable.

Aposta per l’enoturisme
La decisió de reformar i reobrir la part afectada per l’ensorrament es va prendre a principi d’any. El nou espai es va inaugurar dijous; hi van assistir unes 250 persones, que van voler presenciar el “renaixement” de l’històric celler.

Durant l’acte es va presentar un nou vi, el Roques Albes Reserva 2012, que va ser apadrinat pel cantant Marc Parrot. És, segons Berenguer, un vi “amb un gust molt diferent”, més natural i afruitat, produït amb les varietats cabernet i merlot: “Sempre hem apostat per recuperar les varietats autòctones, però no hem d’oblidar que les internacionals ens van ajudar molt els anys 90 i que és gràcies a elles que hem sobreviscut”, opina.

Amb la remodelació, Artium vol adaptar-se als nous temps i potenciar l’enoturisme, concepte que cada vegada agafa més força al Bages. S’organitzen visites al celler cada dissabte, les quals finalitzaran a partir d’ara a l’altell del nou local, on també s’hi faran exposicions d’art. A més, la marca planeja activitats per a tot l’any amb la idea de fer nous tastos i maridatges que comptin amb la implicació dels productors.

Artés, referent del vi

El celler d’Artés és un dels principals impulsors de la varietat autòctona del picapoll i un dels primers membres de la DO Pla de Bages. El municipi està històricament lligat a la vinicultura i el seu barri antic és l’escenari de l’anual Festa de la Verema.


El cantant Marc Parrot va apadrinar el nou vi Roques Albes Reserva 2012, presentat durant la inauguració del nou local. Foto: Artium



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ARTÉS 
També et pot interessar:
BAGES
S’apropa la 29a edició de la Festa Major Alternativa d’Artés
ACTUALITAT
Millores als equipaments municipals durant l'estiu
BAGES
La Festa Major d’Artés inaugurarà el renovat espai exterior de Cal Sitges

BAGES
Artés prepara una nova revetlla de Sant Joan amb Strombers
BAGES
Les obres de la plaça Vella d’Artés descobreixen restes arqueològiques de més de dos mil anys
BAGES
Dimarts de Festa Major escollit per votació com a segon festiu local d’Artés pel 2027
Fotografia matinal de la plaça Neus Català
Manel Deli , Campió del Mon M50
Josep Perarnau, 1r classificat de la VIII tirada commerorativa del Mundial de tir de carrabina BR50
El Manresa perd a Tudela (2-1) després d’intentar la remuntada fins al final
El Covisa Manresa no ha pogut puntuar en la seva estrena a la lliga
ERC celebra l’obertura del gimnàs del Pla del Puig
Diumenge 27 de setembre, concert de Dhrupad, música clàssica índia al interior de la Torre Lluvià
L'Ajuntament de Manresa inicia els treballs d'arranjament d'una quinzena de camins rurals


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]