Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Ainhoa Arteta passarà pel Festival de Clàssica de Sant Fruitós
La 23a edició del certamen, que augmenta pressupost, repetirà a Món Sant Benet
Organitzadors i responsables polítics brinden pel festival, aquest dimarts. Foto: C.O.

Carmina Oliveras  
25/04/2017 16:31
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
Ainhoa Arteta serà una de les figures de primer nivell que passaran pel Festival Internacional de Música Clàssica de Sant Fruitós de Bages. Després d’anys “d’anar-hi a darrera”, la soprano actuarà el 13 de juliol a Món Sant Benet, que per segon any consecutiu acollirà un certamen que, en la seva 23a edició, ha augmentat el seu pressupost fins els 40.000 euros.

La mezzosoprano Mireia Pintó —directora artística del festival i, des d’aquest 2017, també presidenta de l’associació Memorial Eduard Casajoana, organitzadora del certamen— ha destacat en la presentació que s’ha fet aquest dimarts la “satisfacció” per una programació que ha definit de “brillant”.

El festival, que es desenvoluparà tots els dijous de juliol, l’obrirà el dia 6 el Duo Baldo, format pel violinista nord-americà Brad Repp i pel pianista italià Aldo Gentileschi. Amb el títol de CONdivertimentoCERTO, la parella oferirà un concert atípic dins la música clàssica: “Jugaran amb la música, faran broma i provocaran; serà una manera diferent d’apropar la clàssica al públic en general”, ha detallat Pintó. I hi ha afegit: “Es tracta d’un duet de gran recorregut internacional, format per dos virtuosos, que oferiran un format trencador que dóna una òptica diferent al ritus sovint enguixat de la clàssica”.

I és que com no es cansa de repetir Pintó, el festival “va néixer per fer una aportació cultural de màxima qualitat a Sant Fruitós”, però també “per posar la clàssica a l’abast de tothom; mai hem volgut ser un festival elitista”. En aquesta línia, el Duo Baldo hi juga un paper important, com també ho fa el preu de les entrades: cada concert costa 20 euros i, si bé enguany s’ha apostat per augmentar el tiquet d’Arteta —que valdrà 30 euros—, la directora artística ha subratllat que la soprano actuarà aquest mateix estiu a Peralada “pel doble”.

És a dir, que Sant Fruitós oferirà la possibilitat “de gaudir d’una gran diva que no necessita presentació” a un preu “assequible”. Arteta basarà el seu concert en un repertori titulat De la cançó a l’òpera i la sarsuela. I, tot plegat, “en un entorn immillorable conformat pel monestir de Sant Benet i tot el seu entorn”. També hi ha abonaments pels quatre concerts a 70 euros.

Més al·licients: el 20 de juliol actuarà Maria Solozobova (violí), Meehae Ryo (violoncel) i Vladislav Bronevetzky (piano) en un concert que portarà per títol Grans trios romàntics. Clourà el festival la mateixa Mireia Pintó, que compartirà vetllada amb el quartet de corda Arcattia, dins un concert batejat com a Paraules d’amor.

Celebren la rebaixa de l’IVA
L’alcalde de Sant Fruitós, Joan Carles Batanés, ha celebrat durant la presentació que “finalment el govern de Rajoy hagi entès que la cultura necessita de polítiques favorables i que hagi rebaixat l’IVA”, un fet que, permetrà, que els diners “es puguin destinar al festival i no a pagar impostos”.

Així, si bé la diferència de pressupost respecte l’any passat és de 2.000 euros —en números absoluts s’ha passat d’un pressupost de 38.000 a un de 40.000 euros—, es calcula que amb el canvi d’IVA el certamen tindrà un augment d’entre 4.500 i 5.000 euros.

Del pressupost total, l’Ajuntament hi aporta 11.000 euros. La resta provenen d’ajudes institucionals i, sobretot, de patrocinadors. N’hi ha una llarga llista, com ara Tous, Esteve, Valformosa, Nat’s, Oliva Torres o Caixa Bank. Pintó ha volgut destacar Denso, que “ha fet un esforç important per a poder portar Ainhoa Arteta”.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CERTÀMENS  MÓN SANT BENET 
També et pot interessar:
LES PROPOSTES D'OCI
Torna l’Operació Reis d’Orient a Món Sant Benet
ACTUALITAT
L’Ó de Món Sant Benet torna a renovar l’estrella Michelin per 13è any
LES PROPOSTES D'OCI
Propostes familiars d'aquesta tardor a Món Sant Benet

LES PROPOSTES D'OCI
"Operació gelat", torna a Món Sant Benet
LES PROPOSTES D'OCI
Xocolata, tradició i diversió en família: torna l’Operació Pasqua a Món Sant Benet
BAGES
Arriba la primera edició de la marxa cicloturista de Món Sant Benet
Vistes del Pirineu nevat des de Pineda de Bages
El Covisa Manresa ha tret un punt en la seva visita al Municipal de Canet de Mar
La pujada del streaming pot portar a cancel·lacions o pirateria
L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Plantes d’interior més enllà de la decoració
La Upetita obre portes per presentar l’escola bressol a famílies interessades


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]