Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Iniciativa critica l'estructura del procés participatiu
Els ecosocialistes creuen que el procés "és una competició entre entitats amb una quantitat molt baixa de recursos sobre la que es permet decidir"
La sala d'acte de la Casa Lluvià s'ha omplert de membres d'entitats que han seguit el resultat en directe. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Redacció  
15/05/2017 16:18
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
ICV Manresa (sense representació al ple) ha presentat a l'Ajuntament una bateria de propostes "per replantejar la política participativa i l'actual procés de pressupostos participatius" perquè, segons diu el grup, "el procés es queda molt curt i acaba pervertint la participació real".
 
La portaveu d'ICV a Manresa, Ana Cecilia Querol, ha explicat que si realment es vol fer un pressupost participatiu "cal anar molt més enllà del procés que es planteja actualment i permetre que la opinió de la ciutadania realment tingui pes i repercussió sobre el conjunt del pressupost i no solament sobre una partida que no arriba ni al 0,25% del pressupost municipal".
 
Segons els ecosocialistes, tal i com està plantejat ara com ara "el procés s'assembla més a una competició entre entitats per veure qui guanya part dels pocs diners amb els projectes proposats que no pas a un procés veritablement participatiu que fruït de la deliberació marqui línies i incorpori accions en el conjunt del pressupost". Querol posa un exemple: "els ajuts perquè els nens en situació de vulnerabilitat facin activitats extraescolars, cal que estiguin en el pressupost ordinari, i no deixar la garantia d'un dret de la infància en mans d'una consulta".
 
En la bateria de propostes presentades per ICV de cara al nou reglament hi ha mesures com ara el replantejament d'òrgans com el Consell de Ciutat per tal de fer-lo més dinàmic, l'obligació de realitzar un mínim de dues audiències públiques al llarg del mandat com a mecanisme de rendició de comptes, o que s'incorpori "tal com es permet en altres municipis la possibilitat que la ciutadania i les entitats, amb el suport del nombre de signatures que es determini, pugui proposar directament i no només a través dels partits punts a l'ordre del dia dels plens municipals".
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PRESSUPOST MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Culmina la millora de la riera de Rajadell i del Xup
MANRESA
El govern prorroga el pressupost perquè "no li quadra"
MANRESA
Més debats a Manresa pel pressupost participatiu

MANRESA
L’Ajuntament demana un préstec d’1,5 milions per eixugar el dèficit
MANRESA
Manresa injectarà 1,2 milions d'euros a l’habitatge
MANRESA
La CUP critica de nou els pressupostos participatius
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]