Divendres 06 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Lleugera obertura a les restriccions a partir d'aquest dilluns
A partir d'aquest dilluns les restriccions municipals seran comarcals i els bars tindran una hora més.
Els bars tindran una hora més a partir d'aquest dilluns. Foto: Jordi Preñanosa

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
07/02/2021 12:12
Manresa ha rebut 13,7 milions d'euros dels fons Next Generation per impulsar projectes i actuacions
El Circo Encantado porta misteri, riures i circ de gran format per a tota la família
Avís per al comerç del centre urbà sobre la 23a Fira Medieval d'Oficis
FS Solsona-FS Alforja i Font-Xup, en directe a Esport Central
El Govern de la Generalitat en funcions, planteja passar del confinament municipal al comarcal i també allargar una hora l’obertura de la restauració en els dos torns que actualment estan permesos, el d’esmorzar i el de dinar. Per tant, bars i restaurants podrien obrir ara de 7.30 a 11.30 i de 13 a 16.30.

El secretari de Salut Pública, Josep Maria Argimon, ja va apuntar que serien de continuïtat, però amb petites obertures. Pel que fa a les reunions socials, es manté la limitació de 6 persones de 2 bombolles de convivència. En l'àmbit cultural, les llibreries s'incorporen al llistat d'equipaments culturals i, per tant, podran obrir amb normalitat. Per a la resta del comerç es mantenen les restriccions vigents, que permeten obrir de dilluns a divendres als comerços de fins a 400 metres quadrats.

En l'àmbit educatiu s'introdueix la semipresencialitat en els primers cursos universitaris.  També en les escoles de música i dansa que estiguin autoritzades, pel que fa a les extraescolars.  En l'esport es permeten les competicions donen accés a les competicions estatals o professionals ja autoritzades prèviament. Els gimnasos poden tornar a obrir, amb les restriccions que ja havien tingut.

Baixen els contagis i s'estabilitzen les UCI

Les mesures actuals, vigents des de fa un mes, es van aprovar com a pla de xoc davant l'empitjorament de les dades després de Nadal, i es modifiquen ara que han baixat els contagis i s'ha estabilitzat el nombre de malalts a les UCI. 

Pendents de les noves variants

La situació epidemiològica tampoc afavoreix que Salut es plantegi relaxar considerablement les restriccions. Tot i que la conselleria admet que en les últimes setmanes hi ha hagut un "descens tímid" dels indicadors de la pandèmia, les noves variants del coronavirus preocupen Salut, especialment les detectades al Regne Unit, Sud-àfrica i el Brasil. Són tres variants més contagioses que la que predomina actualment a Catalunya i, de fet, la setmana passada Argimon ja va avançar que calculava que la variant britànica seria predominant a Catalunya el mes de març. S'ha confirmat el primer cas de la variant sud-africana detectat a Catalunya, segons ha comunicat Argimon. Es tracta del segon cas notificat a l'Estat.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: RESTRICCIONS   COVID-19   CATALUNYA 
També et pot interessar:
SANITAT
Recursos per iniciar i mantenir la lactància
CATALUNYA CENTRAL
Una delegació del Geoparc de la Catalunya Central participa a les jornades de la Xarxa de Geoparcs
ACTUALITAT
Salut inicia la vacunació contra la grip i la COVID-19

CATALUNYA CENTRAL
El Geoparc de la Catalunya Central programa onze activitats per divulgar el patrimoni geològic
CATALUNYA CENTRAL
Un estudi de l'ICS Catalunya Central alerta que l'insomni ha augmentat un 43% a la Catalunya Central
CATALUNYA CENTRAL
El Geoparc de la Catalunya Central presenta a Finlàndia un projecte per apropar la geologia als infants
El segon arbre de Nadal més gran de Catalunya el de Manresa
Els Pastorets de Cardona faran un gir radical amb un guió més dinàmic i canvi de teatre
Manresa ha rebut 13,7 milions d'euros dels fons Next Generation per impulsar projectes i actuacions
L'Ajuntament tractarà un centenar de xiprers del cementiri i de l'ermita del Guix
Avís per al comerç del centre urbà sobre la 23a Fira Medieval d'Oficis
Nova edició de la missió comercial a Mèxic, amb una cinquantena de reunions
Comença la renovació de l’enllumenat públic de Pineda de Bages
Detenen catorze joves relacionats amb aldarulls i saquejos després d'una protesta d'estudiants


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]