Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La malaltia de Chagas
La malaltia de Chagas va ser diagnosticada per primera vegada a una nena brasilera i tractada pel Doctor Carlos Chagas, d'aquí el seu nom.
La malaltia de Chagas.

Eva Remolina / AMIC  
01/05/2021 14:07
La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Es tracta d'una malaltia transmesa pel paràsit Trypanosoma Cruzi, un insecte que sol trobar-se en zones tropicals i que provoca afeccions cardíaques i digestives i fins i tot, portar a la mort. En l'actualitat afecta uns 8 milions de persones a tot el món i acaba amb la vida d’unes 20.000 persones a l’any. Segons alguns historiadors aquesta va ser la causa de la defunció de Darwin.

És una malaltia silenciosa, de desenvolupament lent, perquè no produeix símptomes ni en el moment del contagi ni fins passat força temps. Actualment hi ha un tractament, però el seu èxit depèn del moment en el qual es detecti la malaltia i de l'avançament d'aquesta.

Els símptomes són els típics d'altres malalties com vòmits, diarrees, dolor corporal, fatiga o febre. No es pot prevenir perquè no existeix cap vacuna. No obstant això cal tenir precaució i aplicar algunes mesures quan es viatgi als països més afectats com és Amèrica Llatina, com ara utilitzar sempre protecció antimosquits, menjar aliments segurs i evitar dormir a l'aire lliure o en habitatges que no tinguin bones condicions. El contagi generalment és per picada directa de l'insecte, però també es pot transmetre per transfusions de sang o ingerint aliments prèviament contaminats.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CHAGAS   NUTRICIÓ 
També et pot interessar:
TENDÈNCIES
Clau: una espècia poc utilitzada però amb molt de sabor
TENDÈNCIES
L’arbre de l’oli de ben, una planta tropical plena de propietats
TENDÈNCIES
El coco, més que un aliment d’estiu

El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
L’Ajuntament ofereix noves propostes de formació gratuïtes en el marc dels Tallers Ocupa’t


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]