Dilluns 08 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Oms i de Prat, pionera en l'acompanyament educatiu a esportistes
'Oms i de Prat, a través del seu "Projecte Singular", treballa amb centres esportius de la zona per acompanyar als nois i noies que a banda dels estudis desenvolupen una formació esportiva d'alt rendiment.
Oms i de Prat, pionera en l'acompanyament educatiu a esportistes.

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
25/02/2022 12:34
La Fira Viba tanca una nova edició amb una gran èxit de públic
L'Ajuntament de Manresa convoca el Premi del Consell Municipal de les Persones Grans
Nou cap de setmana de tirades socials al Club Tir Precisió Manresa
Herrerías es el tercer fitxatge del Covisa Manresa
Poder compaginar els estudis amb els entrenaments i les competicions esportives. Aquest és l’objectiu que persegueix l’Escola Oms i de Prat de Manresa, centre gestionat per la Fundació Catalunya La Pedrera i que, a través del seu “Projecte Singular”, treballa amb diferents entitats esportius de la ciutat per acompanyar els i les estudiants que desenvolupen, en paral·lel a la seva formació acadèmica, una formació esportiva d’alt rendiment. 

“Els flexibilitzem el currículum acadèmic i els ajudem per tal que puguin entrenar i mantenir el seu nivell esportiu, sense deixar de banda els seus estudis”, explica Gemma Vilaseca, directora de l’Oms i de Prat, que afegeix que “hem treballat i ens hem sentit molt ben assessorats per l’inspector Ferran Aguilera, del Departament d’Educació” per tirar endavant aquest projecte. Vilaseca explica que la voluntat del projecte és “acompanyar la seva experiència emocional, personal i formativa i facilitar de forma harmònica la seva excel·lència educativa i esportiva”. 

El “Projecte Singular” pilot, que s’ha iniciat aquest curs 2021-2022, està adreçat a atletes d’alt rendiment de Manresa i comarca, i actualment compta amb 12 joves participants provinents de diferents centres esportius de la zona entre els quals hi ha el Baxi Manresa, el Manresa Bàsquet Femení i el Club Natació Manresa. 

Pere Romero, secretari tècnic i responsable d’equips de projecció del Baxi Manresa explica que formar part del “Projecte Singulars” és  de molta ajuda per a l’entitat:  “quan expliquem el projecte a les famílies dels jugadors els genera molta tranquil·litat saber que els seus fills estaran acompanyats esportivament, psicològicament i també acadèmicament”, perquè “donem als nois una facilitat i una tranquil·litat enorme”, per compaginar estudis i esport. 

Hi coincideix Nina Pont, presidenta del Manresa Bàsquet Femení que remarca la importància de lligar l’esport amb els estudis: “la intenció és que el dia de demà les jugadores puguin retirar-se de la vida esportiva formades i preparades”, apunta. “En el cas de les esportistes dones el sou no és tan elevat com el dels homes i és important que quan acabin la seva etapa esportiva no es quedin despenjades i sense oportunitats laborals”. Projectes com el que impulsa l’Oms i de Prat permet una certa tranquil·litat a les joves esportistes i esdevé un element motivacional més: “Les jugadores estan motivades si avancen en els estudis. I si avancen en els estudis, la vida també els va millor”. 

La voluntat de l’Oms i de Prat és seguir sumant amb les entitats esportives de la ciutat i, fins i tot, integrar al propi centre entrenaments i seguiments esportius que, en el context de la pandèmia no s’han pogut acabar d’implementar, i que permetrien estalviar temps en desplaçaments i facilitar, encara més, la conciliació esportiu-educatiu. 

Oms i de Prat, centre educatiu de la Fundació Catalunya La Pedrera 

L’escola Oms i de Prat és un centre educatiu de Manresa concertat amb la Generalitat de Catalunya, que forma part de la Fundació Catalunya La Pedrera, que treballa per un futur millor i més just promovent l’educació i el talent. El centre acull un total de 710 alumnes des de P-3 fins a 4t d’ESO i centra el seu projecte educatiu en quatre eixos clau: metodologies flexibles, hàbits saludables (en col·laboració amb la Fundació Alícia), projecte lingüístic i educació emocional.  El centre va néixer l’any 1968 amb la voluntat d’impartir un model d’ensenyament de qualitat, innovador, dotat de personalitat pròpia, respectuós, acollidor i tolerant. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MON SANT BENET  
També et pot interessar:
LES PROPOSTES D'OCI
Sant Benet fa més lliure i flexible l'experiència medieval
LES PROPOSTES D'OCI
Torna l’Operació Reis d’Orient a Món Sant Benet
ACTUALITAT
L’Ó de Món Sant Benet torna a renovar l’estrella Michelin per 13è any

LES PROPOSTES D'OCI
Propostes familiars d'aquesta tardor a Món Sant Benet
LES PROPOSTES D'OCI
Xocolata, tradició i diversió en família: torna l’Operació Pasqua a Món Sant Benet
BAGES
Arriba la primera edició de la marxa cicloturista de Món Sant Benet
Detall d'un balcó del barri de la Mion
La Fira Viba tanca una nova edició amb una gran èxit de públic
Bany de medalles i de reconeixements per l'extraordinaria actuació de la representació sub16 de l'Avinent
L'atleta santfruitosenca de l'Avinent Manresa Mar Santanach va millorar ahir el Rècord Absolut
Nou cap de setmana de tirades socials al Club Tir Precisió Manresa
L'Ajuntament de Manresa convoca el Premi del Consell Municipal de les Persones Grans
Trànsit reforça les accions per reduir la sinistralitat dels motoristes
La població empadronada de Súria creix fins a les 6.288 persones


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]