Diumenge 09 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Potència internacional del sector agroalimentari i la gastronomia catalana
Una visita a la Fundació Alícia clou el primer cicle del Hub Consular, que ha donat a conèixer els àmbits estratègics i punters de Catalunya als cònsols acreditats a Barcelona.
Potència internacional del sector agroalimentari i la gastronomia catalana. Foto: Govern

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
04/07/2022 14:50
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
Davant d’una vintena de membres del cos consular, Victòria Alsina ha presentat la capacitat exportadora del sector agroalimentari català. “Exportar a 190 països d'arreu del món ens dona un coixí de seguretat en un context de volatilitat en els mercats agroalimentaris”, ha apuntat la consellera. Alsina també ha posat en valor “l'esforç incansable” d'ACCIÓ, Prodeca i les delegacions del Govern a l'exterior amb les empreses de l'àmbit agroalimentari, “un exemple de col·laboració público-privada que ens permet obrir nous mercats internacionals i ampliar els existents”.

“Descobrir un sector tan estratègic com l'agroalimentari és la millor manera de cloure aquest cicle del Hub Consular, que ens ha acostat a les infraestructures, el comerç, la recerca, la cultura i la indústria de Catalunya”, ha afegit la consellera d'Acció Exterior.

L’acte també ha comptat amb la presència de la consellera d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat, Teresa Jordà. En la seva intervenció, Jordà ha destacat que “en un context econòmic i polític internacional inestable, i malgrat les pertorbacions en les cadenes de subministrament, el sector agroalimentari català ha mostrat la seva resiliència a tots els nivells, també el comercial, i es manté com un dels motors de l’economia catalana”.

“El sector és cada vegada més conscient de la importància de donar valor afegit als nostres productes, i aquest és un esforç reconegut cada vegada més pels mercats internacionals”, ha celebrat la consellera. Jordà també ha incidit en la importància d’apostar per un sistema alimentari sostenible: “és l’únic que, a més de ser imprescindible per a la vida de les persones, estructura i vertebra el territori i l’economia del país”.


Una jornada dedicada a la innovació agroalimentària

La sessió ha començat amb una presentació sobre innovació en l’àmbit agroalimentari, a càrrec del director de la Fundació Alícia, Toni Massanés, i ha continuat amb una taula d’experts centrada en les oportunitats i reptes internacionals del sector. El col·loqui ha estat moderat pel director gerent de Prodeca, Ramon Sentmartí, i ha comptat amb les intervencions del secretari d’Alimentació, Carmel Mòdol; la presidenta d’Afrucat, Montse Baró; la responsable d’exportació d’Olis Solé, Judit March; l’estudiós de la dieta mediterrània, Ramon Estruch i la propietària del Restaurant les Cols, Fina Puigdevall.

Tot seguit, els cònsols han fet una visita a la Fundació Alícia, de la mà del director general, Toni Massanés, seguida de la ponència “Catalunya, on el menjar és cultura: la riquesa dels paisatges, productes i gastronomia”, presentada pel director general d’Empreses Agroalimentàries, Alimentació i Gastronomia, Joan Gòdia.

La visita ha continuat amb una sessió dedicada als olis de Catalunya, presentada per l’investigador responsable del Grup d’Olivicultura i Elaiotècnia del Programa de Fructicultura de l’IRTA, Agustí Romero. Després, la directora de l’INCAVI, Alba Balcells, ha fet una presentació del sector vitivinícola català, que ha conclòs amb un tast de vins de finca qualificada dirigit pel responsable de begudes del Bulli Foundation, Ferran Centelles.

Per part del Departament d’Acció Exterior i Govern Obert, l’acte també ha comptat amb la presència del secretari Gerard Figueras i els directors generals Muntsa Vilalta, Gerard Vives, Joan Maria Piqué i Josep Desquens. També hi ha estat present l’alcaldessa de Sant Fruitós de Bages, Àdria Mazcuñan; la delegada del Govern de la Generalitat de Catalunya a la Catalunya Central, Rosa Vestit; i director dels Serveis Territorials del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural a la Catalunya Central, Josep Arderiu.

L’acció exterior comença a ‘casa’

La visita al Món Sant Benet i la Fundació Alícia tanca el primer cicle de sortides del Hub Consular, un programa del Departament d’Acció Exterior i Govern Obert que impulsa activitats i jornades de treball entre el Govern, el cos consular i diferents actors del país. L’objectiu és detectar oportunitats, teixir aliances i crear complicitats entre Catalunya i països tercers de la mà d’actors culturals, econòmics, socials, acadèmics i institucionals.

La primera activitat programada va tenir lloc el setembre passat al port de Barcelona; al novembre es va organitzar una visita al Barcelona Supercomuting Center, i al desembre es va fer una recepció al Palau de Pedralbes amb motiu de les festes de Nadal, amb una mostra de danses populars i nadales tradicionals catalanes. El mes de gener passat la consellera Alsina i el conseller Giró van explicar els pressupostos de 2022 de la Generalitat al cos consular, i a finals del mateix mes hi va haver la visita al Museu Nacional de Catalunya per parlar de la internacionalització de la cultura catalana. Al març es va organitzar la jornada sobre biomedicina al Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona i a Amer, i a l’abril una recepció amb motiu de la diada de Sant Jordi. La vuitena jornada, al juny, es va dedicar al potencial empresarial i industrial català al Vallès amb una visita a la Cecot i al Sincrotró ALBA.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: GOVERN 
També et pot interessar:
SOCIETAT
En marxa un vehicle multioperador per garantir les comunicacions en situacions d'emergència
SOCIETAT
Els episodis de vent impulsen l'augment de trucades al 112 en el primer semestre de l'any
ANOIA
Ofegament mortal d'un banyista a la piscina municipal de Jorba

MEDI AMBIENT
Toc d'alerta per la gran afluència a les zones de bany i l'augment dels accidents
SANITAT
Salut finança 21 projectes d'atenció primària per impulsar la salut comunitària a tot Catalunya
MEDI AMBIENT
Agricultura destina prop de 40 milions d'euros a la modernització dels regadius comunitaris
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]