Dissabte 01 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

‘Els administratius d’hospitals i CAPs reivindiquen que se’ls reconegui com a sanitaris’
Treballadors de la Intersindical reivindiquen que els administratius que treballen en hospitals i centres d’atenció primària siguin reconeguts com a personal sanitari.
Cap Bages.

CATALUNYA CENTRAL / Redacció/Sergi Vàzquez   
19/02/2023 09:03
L’entorn del Monument a la Mineria s’omple en un emocionat homenatge a Pau Simon Garcia, mort a la mina de Cabanasses
Toc d'alerta per la gran afluència a les zones de bany i l'augment dels accidents
El Kids&Us Manresa suma talent ofensiu amb l'arribada de Timmy Allen
Desactivada l'Alerta per calor i Prealerta per la previsió de tempestes de dissabte
En un informe justificatiu, el sindicat manifesta que l’actual figura de l’administratiu que treballa als centres sanitaris va més enllà del perfil d’administratiu convencional i esdevé una especialitat amb caràcter propi i específic. En concret, especifiquen que l’exigència de les tasques que habitualment fan requereix una formació «especialitzada» i que l’ús habitual de dades especialment protegides i els nous requisits continus exigeixen una cobertura legal per al personal administratiu. Per tot això, consideren que els administratius sanitaris s’haurien d’encabir en l’àrea funcional sanitària amb titulació professional o tècnica. De fet, no caldria que s’impulsés cap titulació de nova creació perquè ja hi ha formacions que s’adeqüen a aquestes necessitats. La solució que aporten per a les noves incorporacions és cursar la titulació de Tècnic Superior en Documentació i Administració Sanitària. «Aquest cicle ja s’imparteix en línea mitjançant l'Institut Obert de Catalunya, només caldria promocionar-lo perquè hauria de ser un requisit necessari per a especialitzar-se i així optar a tenir unes millors condicions laborals», explica la delegada sindical de la Intersindical, Yolanda Domingo, que és auxiliar administrativa a l’EAP Sagrada Família a l'atenció primària de Catalunya Central.

Domingo lamenta que «cada vegada fem tasques més complexes, no som com un auxiliar administratiu d’una empresa, se’ns exigeix més i, com a tal, hauríem de tenir una formació més especialitzada per a poder ser remunerats com ens pertoca i també tenir una cobertura legal adient». Tenir aquesta titulació habilitaria els professionals per treballar en el marc de tres convenis que inclouen establiments sanitaris d’hospitalització, assistència, consulta i laboratoris d’anàlisis clíniques (sanitat privada d’utilització pública), hospitals d’aguts, centres d’atenció primària, centres sociosanitaris i centres de salut mental, concertats amb el Servei Català de la Salut. (sanitat concertada d’utilització pública) i centres i serveis sanitaris d’àmbit comunitari d’utilització pública de Catalunya gestionat Institut Català de la Salut (sanitat pública). L’informe de la Intersindical determina que en els tres convenis s’inclou la classificació professional del personal assistencial amb titulació de Tècnic especialista de grau superior i les retribucions serien les que pertoquen en aquesta categoria.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CAPS   ICS  
També et pot interessar:
CATALUNYA CENTRAL
L’ICS Catalunya Central participa en el projecte ‘ePro-Schools’
SANITAT
L'ICS rep els nous residents de Medicina i Infermeria Familiar i Comunitària
ACTUALITAT
La Jornada IDIAP 2026 posa en valor el paper de la recerca en el futur de l'atenció primària

CATALUNYA CENTRAL
Escola de salut transcultural per promoure l'apoderament de les famílies en salut maternoinfantil
SANITAT
Josep Vidal Alaball, segon catedràtic d’atenció primària a Catalunya
CATALUNYA CENTRAL
L’atenció primària de l’ICS Catalunya Central amplia la cartera de serveis d’odontologia
Impulsen una cursa antiracista a Solsona per combatre els discursos d’odi
Els carrers Sant Joan Baptista de la Salle, Bonsuccés, Puigterrà de Baix, Era del Firmat i un lateral del segon tram del Passeig invertiran el sentit
Desactivada l'Alerta per calor i Prealerta per la previsió de tempestes de dissabte
Toc d'alerta per la gran afluència a les zones de bany i l'augment dels accidents
El Kids&Us Manresa suma talent ofensiu amb l'arribada de Timmy Allen
L’entorn del Monument a la Mineria s’omple en un emocionat homenatge a Pau Simon Garcia, mort a la mina de Cabanasses
L'Estiu Jove de Manresa tanca una edició d'èxit amb prop de 1.600 participants
L’Hospital Sant Joan de Déu estrena un nou accés a l’Àrea de Radiologia


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]