Diumenge 01 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

‘Els administratius d’hospitals i CAPs reivindiquen que se’ls reconegui com a sanitaris’
Treballadors de la Intersindical reivindiquen que els administratius que treballen en hospitals i centres d’atenció primària siguin reconeguts com a personal sanitari.
Cap Bages.

CATALUNYA CENTRAL / Redacció/Sergi Vàzquez   
19/02/2023 09:03
La Fàbrica Nova acollirà la presentació de la revista "Sàpiens"
AMPANS posa a prova 300 professionals de 13 empreses al Circuit de Barcelona-Catalunya
Castellbell i el Vilar estrena la Cursa de la Dona el 22 de novembre
Sant Fruitós aprova un pressupost de 16,5 milions d’euros per al 2027
En un informe justificatiu, el sindicat manifesta que l’actual figura de l’administratiu que treballa als centres sanitaris va més enllà del perfil d’administratiu convencional i esdevé una especialitat amb caràcter propi i específic. En concret, especifiquen que l’exigència de les tasques que habitualment fan requereix una formació «especialitzada» i que l’ús habitual de dades especialment protegides i els nous requisits continus exigeixen una cobertura legal per al personal administratiu. Per tot això, consideren que els administratius sanitaris s’haurien d’encabir en l’àrea funcional sanitària amb titulació professional o tècnica. De fet, no caldria que s’impulsés cap titulació de nova creació perquè ja hi ha formacions que s’adeqüen a aquestes necessitats. La solució que aporten per a les noves incorporacions és cursar la titulació de Tècnic Superior en Documentació i Administració Sanitària. «Aquest cicle ja s’imparteix en línea mitjançant l'Institut Obert de Catalunya, només caldria promocionar-lo perquè hauria de ser un requisit necessari per a especialitzar-se i així optar a tenir unes millors condicions laborals», explica la delegada sindical de la Intersindical, Yolanda Domingo, que és auxiliar administrativa a l’EAP Sagrada Família a l'atenció primària de Catalunya Central.

Domingo lamenta que «cada vegada fem tasques més complexes, no som com un auxiliar administratiu d’una empresa, se’ns exigeix més i, com a tal, hauríem de tenir una formació més especialitzada per a poder ser remunerats com ens pertoca i també tenir una cobertura legal adient». Tenir aquesta titulació habilitaria els professionals per treballar en el marc de tres convenis que inclouen establiments sanitaris d’hospitalització, assistència, consulta i laboratoris d’anàlisis clíniques (sanitat privada d’utilització pública), hospitals d’aguts, centres d’atenció primària, centres sociosanitaris i centres de salut mental, concertats amb el Servei Català de la Salut. (sanitat concertada d’utilització pública) i centres i serveis sanitaris d’àmbit comunitari d’utilització pública de Catalunya gestionat Institut Català de la Salut (sanitat pública). L’informe de la Intersindical determina que en els tres convenis s’inclou la classificació professional del personal assistencial amb titulació de Tècnic especialista de grau superior i les retribucions serien les que pertoquen en aquesta categoria.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CAPS   ICS  
També et pot interessar:
SANITAT
Recursos per iniciar i mantenir la lactància
CATALUNYA CENTRAL
Un estudi de l'ICS Catalunya Central alerta que l'insomni ha augmentat un 43% a la Catalunya Central
CATALUNYA CENTRAL
La Catalunya Central se suma al Dia Mundial de la Seguretat dels Pacients

CATALUNYA CENTRAL
Nova plataforma web per donar visibilitat als projectes de recerca i d'innovació de l'ICS
SANITAT
Un estudi evidencia el paper clau dels treballadors i les treballadores socials
CATALUNYA CENTRAL
L’ICS Catalunya Central participa en el projecte ‘ePro-Schools’
La tradició de celebrar la Castanyada
La biodiversitat de ratpenats i petits mamífers, indicadors de bona salut dels rius de les Guilleries
El Kids&Us encara un nou repte a la díficil pista del Baskonia
AMPANS posa a prova 300 professionals de 13 empreses al Circuit de Barcelona-Catalunya
La Fàbrica Nova acollirà la presentació de la revista "Sàpiens"
Castellbell i el Vilar estrena la Cursa de la Dona el 22 de novembre
Sant Fruitós aprova un pressupost de 16,5 milions d’euros per al 2027
Com preparar una taula de Castanyada bonica i econòmica


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]