Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Xerrada sobre educació de Fem Manresa
Agnès Torras va situar l’escola inclusiva, aquella propera i enxarxada amb l’entorn del centre, com a element clau per la cohesió social.
Xerrada sobre educació de Fem Manresa.

POLÍTICA / Redacció/Sergi Vàzquez   
24/04/2023 13:18
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments
L'Ajuntament de Calaf manté sense increments els impostos i les taxes
Fem Manresa va dur a terme ahir, a l’escola Renaixença, la tercera de les sis xerrades temàtiques que ha organitzat al voltant de “Com fer de Manresa una ciutat per viure-hi”. Sota el títol “Escoles diverses, ciutat cohesionada”, la xerrada i debat va versar al voltant de la necessitat de revertir la segregació social present als centres educatius de la ciutat, com a mesura necessària a favor de la cohesió social. Així doncs, Roser Alegre, regidora i alcaldable de Fem, va presentar la xerrada fent evident que cal que escoles i instituts siguin un reflex de la societat manresana i, per tant, que siguin el màxim de diverses possibles totes elles, i que cal viure la diversitat com una riquesa i no com una diferència que separi i aïlli les comunitats. Va afirmar que “més enllà de dades, que en tenim moltes i ja ens les sabem, cal actuar políticament per revertir les desigualtats”. També va exposar que el fet de tenir centres amb diversitat d’alumnat no vol dir que estigui tot fet, sinó que “cal treballar per una bona implicació i relació entre totes les famílies”.

Agnès Torras, mestra i pedagoga jubilada, amb una llarga experiència i trajectòria, va fer una radiografia acurada de la realitat educativa a la ciutat, que compta amb una oferta formativa important (tant a nivell d’educació obligatòria, com també complementària) i va situar alguns temes claus per treballar a favor de la cohesió social i una educació inclusiva. Així va apuntar que és necessari repensar la zonificació que determina les escoles a què opten els infants: fer-les més reduïdes, perquè els infants vagin al centre més proper possible al seu domicili (que hi puguin anar caminant reforça la seva autonomia). També va apuntar com a aspectes claus la necessitat de la participació de les famílies a les escoles i la relació dels centres amb l’entorn més proper d’aquest per tenir escoles realment inclusives.

Finalment, va posar èmfasi en la necessitat de fer una bona comunicació per part de l’administració i en millorar les condicions laborals del professorat, perquè aquest pugui fer un seguiment adequat dels infants. Al torn de debat van plantejar-se diversitat d’aspectes, que van fer palès la necessitat d’abordar aquesta problemàtica. Així, es va parlar sobre estigmes i prejudicis que pateixen alguns centres de la ciutat i que perpetuen la segregació, de si les escoles concertades són un factor segregador més, i de la competició abusiva que es fa entre centres educatius en alguns casos. La propera xerrada del cicle “Català i comunitat”, tindrà lloc el dissabte 29 d’abril a les 12h a la plaça Clavé, i anirà a càrrec de Júlia Ojeda, investigadora i crítica literària, i Pau Vidal, filòleg, traductor i escriptor, i la presentarà el regidor i número 3 de Fem Manresa, Jordi Trapé.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FEM MANRESA   MUNICIPALS 23 
També et pot interessar:
POLÍTICA
La CUP-Fem Manresa proposa canvis per la comissió sobre l'homicidi a la ciutat
POLÍTICA
La CUP-Fem Manresa planteja dubtes sobre com es finançarà el nou pavelló
POLÍTICA
El Parlament aprova la resolució de la CUP per reforçar el servei de Monbus

POLÍTICA
Fem Manresa denuncia al Parlament el "servei fallit" de rodalies i exigeix mesures de xoc
POLÍTICA
Fem Manresa també vota en contra de la nova proposta de ZBE
POLÍTICA
Fem Manresa defensa retirar formigó de l'espai públic per combatre la calor
Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
38a edició de la Cursa de l'Alba amb sortida i arribada a Collbató
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Els Canals d’Urgell, protagonistes del «Calendari dels Pagesos» del 2027
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]