Divendres 24 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

En Comú Podem proposa la “targeta cuidadora” amb recursos i serveis
El Centre Cívic Selves i Carner seria l’espai triat per fer-hi una prova pilot i després estendrela a la resta de Centres Cívics de la ciutat.
En Comú Podem proposa la “targeta cuidadora” amb recursos i serveis gratuïts per “cuidar a qui cuida”.

POLÍTICA / Redacció/Sergi Vàzquez   
23/05/2023 20:43
400 drons dansaran al cel del Parc de l'Agulla per obrir pas al Castell de Focs de la Festa Major
Noves actuacions per millorar la mobilitat a l'entorn del carrer Guimerà
La població catalana manté una bona percepció de la seva salut
El Kids&Us Manresa reforça la direcció de joc amb Rafa Villar
Per Querol, “fer de Manresa una ciutat cuidadora és un objectiu imprescindible per tenir una ciutat amb benestar emocional”, per aquest motiu també proposen “ampliar el servei d’atenció psicològica als adults i crear un telèfon d’atenció per a la prevenció del suïcidi” perquè, afegeix, els problemes de salut mental seran «la propera pandèmia» i que cal prestar atenció, en primera instància, «a les vetlladores i cuidadores que ja estan fent aquest treball de cures i prevenció». “Hem de crear programes de benestar emocional per a les cuidadores i promoure la corresponsabilitat pel dret a rebre i garantir una cura de qualitat”. Querol ha estat acompanyada de la número 3 de la llista, Laura Massana, qui ha exposat les propostes de la formació per millorar i reforçar l'atenció “per cuidar a qui cuida”. Què és la targeta cuidadora? Una targeta que reconeix la tasca de la cura, que serà gratuïta, i la podran sol·licitar totes les persones professionals i no professionals –familiars, amics...- que cuiden una altra persona malalta, dependent o amb discapacitat i permetrà l’accés a diversos serveis i recursos per donar suport emocional i afavorir el benestar de les persones cuidadores.

Els serveis podran anar, des de la formació i l’assessorament o l’atenció psicològica fins a un fisioterapeuta, per exemple, i també servirà per teixir vincles comunitaris perquè, segons Massana, “som conscients de les dificultats i l’angoixa que provoca l’activitat de la cura, i com és de necessària la informació, la formació i tenir recolzament i suport per no sentir-te aïllada”. Com s’aplicarà? Massana explica que, en una primera fase, es farà una prova pilot a la zona de plaça Catalunya, instal·lant el primer “Espai de la cura” a Manresa en el Centre Cívic Selves i Carner, on s’iniciarà l’activitat en 3 aspectes: l’assessorament per a cuidadores, el suport emocional i psicològic telefònic i un programa específic d’orientació, suport i escolta. També es crearà un canal per rebre i donar informacions sobra la cura. En una segona fase es crearà un programa de Respir a nivell municipal, com a servei perquè les persones cuidadores puguin tenir descans i oci. En la tercera fase s’ampliarà la col·laboració perquè els serveis de la ciutat, com la biblioteca, ofereixin llibres a domicili o convenis amb el comerç per al repartiment a casa. Finalment, al llarg de la legislatura, preveuen crear una xarxa de punts de trobada i suport per a persones cuidadores, a través de tots els Centres Cívics de la ciutat. Paral·lelament, Manresa Comú Podem, aposta per incrementar els serveis psicològics per a adults i planteja la creació d’un servei d’atenció telefònica per la prevenció del suïcidi, així com reforçar els recursos per a les entitats i associacions que treballen en el camp de salut mental en clau comunitària.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MANRESA EN COMÚ   POLÍTICA 
També et pot interessar:
POLÍTICA
Per què els semidirectes a Manresa fins el 2040?
POLÍTICA
Els Comuns s’interessen pels projectes del Clam
POLÍTICA
Els Comuns han arribat a un acord amb el Govern de la Generalitat per als pressupostos de 2026

POLÍTICA
Els Comuns exigeixen el servei d’urgències 24 hores per Ictus a Manresa
POLÍTICA
Ernest Urtasun crida a Junts “per decidir si vol ser útil a Catalunya o a PP i VOX”
POLÍTICA
Els Comuns demanen als clubs catalans de bàsquet que no disputin els partits amb equips israelians
Un estiu per gaudir i refrescar-se
Althaia i el Parc de la Séquia impulsen un projecte d’horticultura
400 drons dansaran al cel del Parc de l'Agulla per obrir pas al Castell de Focs de la Festa Major
Noves actuacions per millorar la mobilitat a l'entorn del carrer Guimerà
El Kids&Us Manresa reforça la direcció de joc amb Rafa Villar
La població catalana manté una bona percepció de la seva salut
El Pla Educatiu d'Entorn de Manresa busca persones voluntàries per fer de mentores
El festival de referència de l'economia solidària rural catalana aterra al Solsonès


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]