En el seu comunicat conjunt, afegeixen que "malauradement, el passat agost hi va haver un accident al citat punt quilomètric que es va emportar la vida d’en Miguel Vega Martínez, veí de Viladecavalls". Les entitats organitzadores, com sempre que hi ha un accident mortal, organitzem un tall de transit i una concentració en memòria de la víctima, per reconfortar als familiars i amics i reiterar la necessitat de desdoblar aquesta via. Tal com preveuen les directives de la Unió Europea pel que al desdoblament en funció de les densitats de trànsit, que en molts trams, la C-55 duplica i triplica, les recomanacions previstes.
Consideren que "la densitat de trànsit és tràgicament massa alta, per la capacitat actual de la carretera, que pateix tots els inconvenients d'un traçat molt antic, amb intervencions, que sovint només són pedaços, sense que aportin la necessària tranquil·litat als conductors i duguin eficàcia i eficiència al trànsit de la via que connecta les comarques centrals amb l'àrea metropolitana sud, BCN, aeroport i ports de Barcelona i Tarragona, en definitiva que deixi de ser una ratera pel trànsit rodat".
Finalment afirmen que "el desdoblament és la resposta al problema de la C-55, cal impulsar amb urgència l'execució del projecte enterrat en els calaixos del Departament, i acabar de projectar-ne la resta del tram. El desdoblament és un acte de justícia per la ciutadania tractada com de tercera al llarg dels últims 25 anys. Aquest tracte denigrant cap a les comarques centrals de Catalunya ens ha portat un empobriment constant en els últims anys, de manera que ni les empreses ni les persones veuen clar invertir en un cul de sac, tant pel que fa a les comunicacions per carretera com per via fèrria". "Pel que fa a la qüestió econòmica, se'ns fa estrany que cada any surtin recursos milionaris per mantenir el nivell de beneficis de l'empresa privada Autema, concessionària de l'autopista C-16, amb l'excusa d'una pretesa gratuïtat què la ciutadania, ni entén ni pot gaudir-ne".