Dimecres 24 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Fem Manresa proposa destinar 10 milions a un Museu del Formigó per a incentivar el turisme
La candidatura defensa que apostar per un museu sobre l’arquitectura del segle XXI a Manresa serà “més positiu per a la ciutat” que destinar els recursos a habitatge o a combatre la pobresa.
Fem Manresa proposa destinar 10 milions a un Museu del Formigó per a incentivar el turisme.

POLÍTICA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
28/12/2023 11:13
El foc de la Flama del Canigó dona el tret de sortida a l'estiu a Manresa
Manresa acollirà aquest diumenge el partit entre les seleccions de Catalunya i la Gran Bretanya
L´internacional Pol Lopez, de la roma al Covisa Manresa
Les visites guiades mostren l'interior de la futura Biblioteca-Centre Cultural
El grup municipal de Fem Manresa ha fet pública la seva aposta per un projecte innovador a la ciutat: un Museu del Formigó. Aquest nou equipament, que reivindicaria diversos projectes arquitectònics duts a terme a la capital del Bages des de l'any 2000 -com la plaça de la Reforma, el parc Vila Closes, la Baixada dels Drets o la Via Sant Ignasi i l'Avinguda Bertrand i Serra-, seria un revulsiu per al sector turístic manresà, afirmen des de la candidatura. "No hi hauria res més positiu per a la ciutat que invertir 10 milions d'euros públics en aquest Museu", assegura el regidor Jordi Trapé. Malgrat que la proposta no encaixa amb la línia política mantinguda per Fem Manresa fins ara, Trapé declara que "tot i que hem calculat que, amb aquests 10 milions, l'Ajuntament podria adquirir uns 76 habitatges pel parc públic", consideren que continuar amb la dinàmica de Manresa 2022 d’intentar impulsar el turisme a la ciutat serà molt més útil per a garantir el dret a l'habitatge.

"Qui no voldria invertir en una ciutat amb un Museu del Formigó? No ens preocupa l'accés a l'habitatge a Manresa, segur que incentivar el turisme farà que augmenti l'oferta i baixin els preus", afirma el regidor Trapé, que defensa la mateixa recepta per a combatre la pobresa. "Tothom sap que centrar-se a apostar pel sector turístic és una bona manera de crear llocs de feina amb bones condicions laborals i disminuir la desigualtat. Que tot això no hagi passat a Barcelona, al Pirineu o a la Costa Daurada no vol dir que no pugui passar a Manresa". Per acabar, des de Fem Manresa aclareixen que aquest article -publicat el dia dels Sants Innocents- és una innocentada, però podria no ser-ho.

Actualment, a Manresa s'està enllestint un projecte com el del Museu del Barroc, de dubtós impacte per a la ciutat i que encara no se sap quant acabarà costant -malgrat que algunes informacions indiquen que la xifra es mouria al voltant dels 10 milions d'euros, provinents de les arques municipals-. Sigui quina sigui la quantitat final destinada al Museu del Barroc, des de la candidatura també es pregunten per què s'ha preferit destinar recursos a aquest nou equipament i no a afrontar necessitats més immediates de les manresanes.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FEM MANRESA 
També et pot interessar:
POLÍTICA
La CUP-Fem Manresa planteja dubtes sobre com es finançarà el nou pavelló
POLÍTICA
La CUP-Fem Manresa reclama al govern "pressió activa" per exigir la recuperació del servei de rodalies
POLÍTICA
“Ara parla Manresa”, posada en marxa aquest dissabte a Manresa

POLÍTICA
El Parlament aprova la resolució de la CUP per reforçar el servei de Monbus
POLÍTICA
Fem Manresa denuncia al Parlament el "servei fallit" de rodalies i exigeix mesures de xoc
POLÍTICA
Fem Manresa proposa accions per ampliar el parc públic d'habitatge i frenar l'especulació
Les visites guiades mostren l'interior de la futura Biblioteca-Centre Cultural
La parada de les Arnaules al mercat de la plaça de les Oques
Manresa acollirà aquest diumenge el partit entre les seleccions de Catalunya i la Gran Bretanya
PMCC i Cecot reforcen la seva aliança per impulsar la competitivitat del sector del metall
L’empremta europea a Catalunya
El foc de la Flama del Canigó dona el tret de sortida a l'estiu a Manresa
Els equips benjamins del CN Manresa de waterpolo, A i B, han competit al Campionat de Catalunya
Els sub16 es proclamen campions catalans


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]