Divendres 26 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

UManresa participa en l’onzena edició del Congrés de la SESSEP
Una àmplia representació d’UManresa va assistir, entre el 18 i el 20 d’abril, a l’onzena edició del Congrés de la Sociedad Española de Simulación y Seguridad del Paciente (SESSEP) que es va celebrar a l’Hospital Universitario Central de Asturias, a Oviedo. 13 persones vinculades a la institució van participar-hi activament, presentant-hi 9 comunicacions i impartint-hi 2 tallers.
UManresa participa en l’onzena edició del Congrés de la SESSEP.

UMANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez   
28/04/2024 17:49
Repartiment de papers d'El retaule del flautista
La família Sobrerroca dona al Museu diverses plaques de carrers retirades pel règim franquista
La Fundació Bàsquet Manresa fa una expedició solidària
L’Institut Lacetània participa a la Talent Race 2026
Durant el Congrés, Aida Camps, responsable del Centre d’Innovació en Simulació d’UManresa (CISARC), es va acomiadar de la presidència de la SESSEP, que ha exercit durant els darrers dos anys. Camps deixa també la Junta Directiva, de la qual ha format part 8 anys. UManresa continuarà representada a la Junta Directiva a través d’Anna González, que ocuparà la vocalia de grups. Aquest nou càrrec se suma al de Coordinadora del Grup Interdisciplinar de la SESSEP, que ocupa des de fa dos anys. González forma part de l’equip del CISARC com a coordinadora de simulació del Grau en Medicina. 

Bona part de les comunicacions i tallers que es van impartir al Congrés per part de persones d’UManresa estan relacionades amb l’activitat del CISARC i de la Càtedra de Simulació i Seguretat del Pacient. Una de les comunicacions que s’hi van presentar són “Implementació d’un programa de simulació en un grau d’Obstetrícia i Puericultura de Xile”, a càrrec de Carmen Gomar, Claudia Fraile, Aida Camps, Juan Coss, Verónica Flandes i Griselda González. Aida Camps, Núria Serrat, Carmen Gomar i Christian Pérez hi van presentar “Avaluar  la percepció de docents i instructors en simulació en la participació conjunta en un programa de simulació integral a la Facultat de Medicina de la UVic-UCC. La tercera comunicació vinculada al CISARC i que s’hi va presentar duu per títol “Formació de suport vital bàsic en lactants basat en simulació per a futurs mestres”, elaborada per Katherina M. Faundez Inostroza, Laura Torreguitart Llauradó, Miriam Cazalis Garci Martin, Dolors Fito Selva i Aida Camps Gómez. Katherina M. Faundez Inostroza, Carmen Gomar Sancho, Carlota Riera Claret, Rita Salvador López, Felisa M. Mamblona Vicente i Oscar Martínez Pérez també hi van aportar la comunicació titulada “Programa d’entrenament basat en simulació per a la resolució de la Distòcia d’espatlla en hospitals espanyols”. 

Vinculats al CISARC i a la Càtedra de Simulació i Seguretat del Pacient, al Congrés també s’hi va aportar la comunicació titulada “Simulació per al diagnòstic i introducció de nous processos en un equip multiprofessional”, d’Aida Camps, Carmen Gomar, Xavier Arrebola, Christian Pérez, Nona Galí i Elena Medarde. De la seva banda, Anna González, Albert Alier, Bartomeu Ayala, Fran Pérez, Berta Sánchez i Carmen Gomar hi van presentar “Disseny i avaluació de models low cost d’articulacions d’espatlla i de genoll”. Dins d’aquest àmbit, la darrera de les comunicacions que s’hi va aportar des d’UManresa va ser “Estat actual de la simulació interprofessional al territori nacional”, del Grup d’Investigació Interprofessional de la SESSEP, integrat, entre d’altres persones, per Anna González.

L’equip d’UManresa va impartir també dos tallers al Congrés de la SESSEP. El primer, de Núria Serrat, Aida Camps i Anna González, va ser “ Toolkit d’estratègies de debriefing per al facilitador de simulació”. A més, Anna González, integrant del Grup d’Investigació Interprofessional de la SESSEP, va formar part del taller d’Atenció a víctimes de violència sexual, impulsat pel Grup d’Investigació Interprofessional de la SESSEP, que compta amb Anna González entre els seus integrants.  Els estudis del Grau en Infermeria també van ser presents al Congrés amb la comunicació titulada “Anàlisi lèxica d’estudiants d’Infermeria en simulacions de casos de salut mental: una avaluació de la seva  preparació i comprensió per a la pràctica clínica”, d’Antònia Puiggrós-Binefa, Eduard Maldonado Manzano, Judit Subirana Mirete i José A. Zafra-Agea. La darrera de les aportacions al congrés va ser a través dels investigadors del Grup de Recerca en Innovació Docent, Simulació i Seguretat del Pacient. En aquest cas, investigadors d’aquest grup, Anna González Fernández, Aida Camps Gómez, Carmen Gomar Sancho, Jennifer Morata Serrano i Marina Mateu Capell,  hi van presentar la comunicació “Procés de validació d’una enquesta per a participants en la simulació”.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: UMANRESA   SESSEP 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Programa pioner per potenciar les competències emocionals al grau en Infermeria
ACTUALITAT
UManresa congela el preu de les matrícules per tercer curs consecutiu
ACTUALITAT
UManresa rep una nova edició de l’MBA de la Universidad Blas Pascal

ACTUALITAT
El Lab 0_6 obre inscripcions per al curs 2026-2027 i estrena col·laboració amb bonÀrea
ACTUALITAT
El manual Moulage para simulación clínica ja es pot adquirir en format imprès a Amazon
ACTUALITAT
La Sínia i Castellum guanyen els Premis La Ciència i l’Enginyeria i els Infants
Un bany nocturn per fer passar la calor
Un concurs obert a l'alumnat de les escoles decideix la portada del programa de la Festa Major
El Covisa Manresa ha fet oficial la incorporació de David Terrats
Eric Vila: alçada, tir de 3 i experiència al servei del Kids&Us Manresa
Solsona dona la nota aquest estiu amb una vintena de cites musicals
La família Sobrerroca dona al Museu diverses plaques de carrers retirades pel règim franquista
El Consell Comarcal commemora la LGTBI+ amb la campanya “Orgull de drets i diversitat”
La Fundació Bàsquet Manresa fa una expedició solidària


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]