Dimarts 28 de octubre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Fem Manresa s'oposarà al Pla de Mobilitat si el Govern no renuncia al soterrament del FGC
Per la candidatura, aferrar-se a un projecte amb un cost d’almenys 46 milions que no millorarà la mobilitat, ni la interna ni la provinent de l’exterior, mostra la falta de perspectiva del govern.
Fem Manresa s'oposarà al Pla de Mobilitat si el Govern no renuncia al soterrament del FGC.

POLÍTICA / Redacció/Sergi Vàzquez   
15/07/2024 11:26
El Conservatori de Música acollirà el concert familiar i participatiu 'El Cavaller del Bosc'
Manresa Il·lumina, finalista als Premis BBVA a la Sostenibilitat Empresarial
Robòtica i conscienciació climàtica a la Setmana de la Ciència 2025
Prop de 400 participants al 7è Congrés de Conducta Althaia i AMPANS
Fem Manresa votarà en contra del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible si el govern d’ERC, PSC i Impulsem continua apostant pel projecte del soterrament de FGC i no prioritzant el tren comarcal. Així ho han fet públic avui des de la candidatura, assegurant que l’aposta continuada del govern pel soterrament -un projecte urbanístic amb un cost d’almenys 46 milions d’euros i que no suposarà millores en mobilitat, ni interna ni externa- mostra la falta de perspectiva per afrontar les problemàtiques en mobilitat. Per la formació de l’oposició, part d’aquesta dinàmica també es visibilitza al nou Pla de Mobilitat, on “tot i que hi pugui haver accions concretes a les quals donaríem suport, no s’aporta solucions a una de les grans qüestions de la mobilitat de Manresa: reduir la mobilitat dels vehicles amb origen de fora del municipi, que representen més de la meitat dels que circulen per la ciutat”. “La gran aposta en matèria de mobilitat dels últims governs municipals -des de l’anterior format per ERC i Junts fins a l’actual- és el soterrament de la línia dels Ferrocarrils, incloent-hi moure l’actual estació del Baixador fins a Plaça Espanya, 200 metres més enllà, i una perllongació de la línia fins al Parc de l’Agulla, malgrat que se’n desconeixen tots els detalls”, assenyalen des de Fem Manresa.

“Això produiria un canvi urbanístic, però en cap cas afavoriria un major ús del transport públic per part dels manresans i manresanes, ni tampoc connectaria millor la ciutat amb la resta de la comarca i el país”. En aquest context, la candidatura torna a fer una nova crida al govern perquè no “malgasti” una de les escasses inversions rebudes des de FGC en una obra urbanística que no és prioritària si es vol facilitar la mobilitat. Més encara, tenint en compte que al Pla d'Actuació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya 2022-2026 es preveu que els passatgers amb origen de Manresa acabin havent de fer transbord a Martorell, augmentant encara més la durada del trajecte fins a Barcelona. “Necessitem un govern que tingui iniciativa pròpia, que s’atreveixi a parlar de tu a tu amb FGC i la Generalitat, i a exigir projectes realment útils per millorar les connexions de Manresa amb la resta del país, com el tren comarcal”. “El projecte del soterrament de la línia de FGC s’ha modificat, s’ha esmenat el relat inicial i s’ha acabat introduint, tot i que en segon pla, el concepte del tren comarcal”, mencionen des de Fem Manresa. “I això ha passat per la pressió i la defensa del tren comarcal per part de diferents plataformes i organitzacions, entre les quals la nostra candidatura, que ha evidenciat el sense sentit d’un projecte com el soterrament, fruit de la improvisació en matèria de mobilitat i que no té el suport de la ciutadania”. Amb tot sobre la taula, Fem Manresa es mostren oberts a canviar el sentit de vot respecte al Pla de Mobilitat, però sempre que el govern municipal assumís públicament el compromís de renunciar al soterrament i defensar davant la Generalitat i FGC el projecte del tren comarcal. “Si de veritat es vol millorar la mobilitat, seria molt més útil i rendible destinar fons públics a aprofitar el traçat de vies ja existent a la comarca, recuperant un projecte que permetria connectar inicialment Manresa, Sant Joan, Callús, Súria, Santpedor i Sallent, i allargar posteriorment la línia cap a Balsareny, Navàs, Cardona, el Berguedà i el Solsonès”.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FEM MANRESA 
També et pot interessar:
POLÍTICA
Fem Manresa també vota en contra de la nova proposta de ZBE
POLÍTICA
Fem Manresa proposa ampliar les visites guiades després de l’èxit
POLÍTICA
Fem Manresa defensa retirar formigó de l'espai públic per combatre la calor

POLÍTICA
Fem Manresa proposa accions per potenciar el coneixement de la imatgeria de la ciutat
POLÍTICA
Fem Manresa proposa que el convent de les caputxines es destini a habitatge d'emergència
POLÍTICA
El 3% dels propietaris concentra prop d'un quart dels habitatges de Manresa
El Cap Bages, il·luminat al vespre
El Casino de Calaf acull el concert “El segon de Rakhmàninov” amb l’orquestra Arts Simfònica Jove
L’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet incorpora set nous agents a la Policia Local
Funció de l’espectacle Maure el dinosaure de la Companyia Teatre Nu
UManresa arriba als 2.620 estudiants en titulacions oficials
El Conservatori de Música acollirà el concert familiar i participatiu 'El Cavaller del Bosc'
Manresa Il·lumina, finalista als Premis BBVA a la Sostenibilitat Empresarial
Robòtica i conscienciació climàtica a la Setmana de la Ciència 2025


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]