Dissabte 04 de octubre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Posicionament dels Comuns de Manresa davant de la ZBE
Els Comuns de Manresa treballen per a construir, col·lectivament, una ciutat més justa, inclusiva i pròspera per a tots i totes les que hi vivim, i sempre hem advocat per defensar i proposar totes aquelles polítiques que s’encaminin a assolir aquest objectiu. Una ciutat que, també, ha de ser corresponsable i activa en la defensa del planeta.
Posicionament dels Comuns de Manresa davant de la ZBE.

POLÍTICA / Redacció/Sergi Vàzquez   
08/11/2024 13:11
La 28a Fira Mediterrània de Manresa, una Fira creativa
El concert de Maria del Mar Bonet, preludi de la Fira Mediterrània
Protecció Civil homologa 22 plans d'autoprotecció
L’Ajuntament programa una caminada per descobrir la Torre Ximberga
En aquest sentit, les polítiques per aturar el canvi climàtic haurien de ser prioritàries a l’agenda política del govern municipal, per reduir els seus efectes, com la sequera, que no ha permès regar els horts de Viladordis aquest estiu; les onades de calor, cada any més severes a la ciutat o els nivells de contaminació perjudicials per a la salut, que patim per l’excés de partícules a l’aire, emeses per vehicles de combustió. Volem una Manresa que esdevingui un referent de ciutat que encapçala la lluita contra la crisi climàtica i que és punta de llança de la transició ecològica cap a un model de mobilitat, energètic i també productiu que, sense deixar cap persona enrere, tot posant en el centre les classes mitjanes i treballadores, ens faci com a ciutadania, més lliures i menys dependents dels combustibles fòssils.

Que el govern de la ciutat ha projectat una ZBE perquè la llei l’obliga, i “sense entusiasme”, com ha manifestat a través de declaracions el mateix regidor d’Acció climàtica. Es podia fer millor. Que les ZBE són un sistema que, ben aplicat, pot ajudar a reduir la contaminació, però que, en cap cas, és l'única manera per fer-ho, ja que també cal fer més carrers i places per a vianants -temes pendents a Manresa-, traient cotxes dels carrers i avançant en la mobilitat sostenible. Que el govern municipal, més enllà dels busos elèctrics, no ha fet passes serioses en avançar cap aquest model verd i pròsper de ciutat, preferint soterrar 200 metres una estació abans que impulsar un tramvia comarcal, que trauria cotxes de la ciutat per avançar en la mobilitat sostenible i milloraria, també, la qualitat de vida de les veïnes i els veïns, potenciant el comerç i l'economia local.

Que no ha fet pedagogia ni campanyes de sensibilització per teixir aliances i conscienciar de l’emergència climàtica i avançar en la transició ecològica a la ciutat, com per exemple, frustrant una Assemblea Jove pel Clima, que no van voler liderar ni impulsar, com si s’ha fet a altres ciutats, o eliminant l’oficina d’atenció energètica, ja en l’anterior legislatura. Que el rebuig a la ZBE de Manresa s’està instrumentalitzant, possiblement perquè no s’ha fet aquesta pedagogia des del govern, s’ha defensat amb “la boca petita” i no s’han explicat bé les moltes exempcions, especialment pels residents a la ciutat, i que tampoc ha de ser un problema per a la majoria dels vehicles que venen de fora.  Que davant els qui, des de la política i malgrat l'evidència científica, són contraris a les ZBE, els Comuns de Manresa, la fem nostra, i ens posem al costat del govern de la ciutat i ens comprometem a ser part de la solució, ja que és imperatiu per a la salut i la vida rebaixar emissions de gasos dels vehicles.  

Proposen:

Que el govern de la ciutat defensi i expliqui a tota la ciutadania la ZBE -a través de mitjans públics, privats i propis- i, si cal, amb oficines d’atenció al públic, tota la informació, afectacions i exempcions de la norma, per combatre les fake news, que s’estan fent circular. I sobretot, que expliqui els beneficis sobre la salut. Que, aprofitant les al·legacions, en el debat al ple municipal s’incorporin elements de millora que, sense rebaixar la norma, resolguin desigualtats de tracte, per exemple, evitant que es perjudiqui els petits comerciants en benefici de les multinacionals
establertes als polígons.

Que s’obri un Debat Ciutadà, sense prejudicis, entorn de la Transició Ecològica i del model de ciutat (mobilitat,energètic, econòmic...) que hem de construir col·lectivament, per situar la ciutat en la modernitat, adaptada per fer front a l’emergència climàtica i amb capacitat per ser autosuficient energèticament. El debat, es podria articular a través d’una Mesa o Consell per la Transició ecològica amb la participació, a més dels partits, de les entitats ecologistes, socials, econòmiques i veïnals, d’on surtin propostes i un pla d’acció cooperat i compartit amb la ciutadania. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ZONA DE BAIXES EMISSIONS   MANRESA EN COMU 
També et pot interessar:
POLÍTICA
Manresa En Comú demana a l'Ajuntament que es posicioni al costat dels grups d'animació del Baxi
POLÍTICA
Els Comuns exigeixen al Govern la construcció de la residència de gent gran al barri del Xup
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa proposa una nova Zona de Baixes Emissions "de mínims"

MANRESA
L'Ajuntament de Manresa replantejarà la Zona de Baixes Emissions
POLÍTICA
Els Comuns aconsegueixen inversions claus en mobilitat sostenible per Manresa i el Bages
POLÍTICA
Suport al transport en els estudis postobligatoris
Salut dona a conèixer l'estratègia de salut digital de Catalunya
La taverna de la Fira Mediterrània ja està muntada al patí del Casino
El concert de Maria del Mar Bonet, preludi de la Fira Mediterrània
La 28a Fira Mediterrània de Manresa, una Fira creativa
Els mil anys d'història de Montserrat expliquen els valors benedictins a Roma amb una exposició
Protecció Civil homologa 22 plans d'autoprotecció
L’Ajuntament programa una caminada per descobrir la Torre Ximberga
Els crocs, l'origen de les sabatilles que es van posar de moda per l'estiu


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]