Divendres 30 de gener de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Els Comuns insten al Govern excloure l’Estat d’Israel d’esdeveniments culturals i esportius
Proposen que el Govern de la Generalitat treballi amb les federacions esportives internacionals per evitar la seva participació en competicions internacionals que tenen lloc a Catalunya, com l’Eurocup a Manresa el pròxim 15 d'octubre.
Els Comuns insten al Govern excloure l’Estat d’Israel d’esdeveniments culturals i esportius.

POLÍTICA / Redacció/Sergi Vàzquez  
08/10/2025 14:48
L'Ajuntament de Manresa defineix les tarifes del Baik i obre el procés de subscripcions
El Rallye Monte-Carlo Historique farà parada a Manresa el pròxim diumenge
Els Mossos detenen un conductor begut i amb el permís de conduir suspès
Sant Vicenç preveu estrenar la primera línia de bus urbà passat l’estiu
El grup parlamentari dels Comuns ha inclòs la proposta sobre els esdeveniments esportius en una resolució més àmplia, anomenada “Per la Pau i els Drets humans aturem el Genocidi a Palestina”, que s’ha de debatre en el ple de Política general d’aquesta setmana. En concret, en aquest punt, proposen fer les gestions necessàries per excloure l’Estat d’Israel d’esdeveniments culturals i esportius internacionals que es produeixin a Catalunya, i també a nivell internacional, mentre persisteixin les vulneracions greus dels drets humans i el dret internacional a Palestina, demanant la seva exclusió fins que es garanteixi el respecte al dret internacional davant el genocidi i insten al Govern de la Generalitat a treballar amb les federacions esportives internacionals per evitar la seva participació en competicions internacionals que tenen lloc a Catalunya com l’Eurolliga, l’Eurocup a Manresa el proper 15 d'octubre i les etapes del Tour de França a Barcelona o Tarragona i la Volta a Catalunya.

La resolució, entre d’altres, també demana al Parlament que condemni el genocidi que l'Estat d'Israel fa a Gaza, que ha causat més de 70.000 víctimes civils, sent més de 18.000 menors d'edat, la detenció il·legal dels activistes i càrrecs públics que han format part de la missió civil humanitària Sumud Global Flotilla i, també, que sol·liciti a la Fiscalia l’obertura d’una investigació sobre la possible comissió d'un crim internacional contra embarcacions i persones de la missió. Així mateix, proposen que el Parlament reconegui el treball realitzat per periodistes, personal sanitari i treballadors humanitaris a Gaza, molts dels quals han perdut la vida assassinats per Israel.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MANRESA EN COMÚ   POLÍTICA 
També et pot interessar:
POLÍTICA
Els Comuns exigeixen el servei d’urgències 24 hores per Ictus a Manresa
POLÍTICA
Ernest Urtasun crida a Junts “per decidir si vol ser útil a Catalunya o a PP i VOX”
POLÍTICA
Els Comuns demanen als clubs catalans de bàsquet que no disputin els partits amb equips israelians

POLÍTICA
Manresa En Comú demana a l'Ajuntament que es posicioni al costat dels grups d'animació del Baxi
POLÍTICA
Els Comuns exigeixen al Govern la construcció de la residència de gent gran al barri del Xup
POLÍTICA
Els Comuns aconsegueixen inversions claus en mobilitat sostenible per Manresa i el Bages
Fotografia nocturna de les obres del carrer Guimerà
L'Ajuntament de Manresa defineix les tarifes del Baik i obre el procés de subscripcions
El Ple de gener de Calaf inicia el procés per a la creació de la comarca de l'Alta Segarra
Imagina’t portarà aquest dissabte a l’Espai de la Plana de l’Om ‘La rateta Martina i el ratolí Serafí’
Salut atorga un ajut a un investigador d’Althaia adscrit a l’IRIS-CC
La Fira Mediterrània compensa les emissions de CO2 amb la millora ambiental de centres socials
El Rallye Monte-Carlo Historique farà parada a Manresa el pròxim diumenge
Els Mossos detenen un conductor begut i amb el permís de conduir suspès


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]