Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Segon any consecutiu de rècord a les portes obertes d'UManresa
La incorporació de la Clínica Odontològica Universitària a les instal·lacions del campus és la principal novetat de la jornada.
La jornada de portes obertes ha mostrat les noves instal·lacions de la Clínica Odontològica Universitària. Foto: UManresa

UMANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez  
12/05/2025 17:12
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
Gairebé 1.300 persones han visitat UManresa  en una nova edició de la Jornada de Portes Obertes. Amb aquestes xifres, UManresa ha tornat a batre un rècord d'assistència, amb un increment del 8% en relació amb l'any passat. Del total de visitants, 417 eren persones interessades en l'oferta d'estudis tant de grau universitari com de formació professional superior que imparteix UManresa en els àmbits de la salut, l'empresa i l'educació. Tot i que l'interès per l'oferta de l'àmbit de les ciències de la salut continua sent la que atrau més persones a les portes obertes, s'ha repetit la tendència de les darreres edicions i ha crescut de manera considerable l'atractivitat pels estudis tant d'empresa com d'educació. 

"Les portes obertes són l'exemplificació del valor de la proximitat que tant important és per a nosaltres", ha dit el director general de la Fundació Universitària del Bages, Antoni Llobet Mercadé, després de la visita. Llobet ha posat de relleu que "per a nosaltres, que més de 1.000 persones vinguin per conèixer què trobaran a UManresa i en els estudis que els interessen és fonamental, perquè poden veure  el lloc concret, les instal·lacions i les persones amb les quals hauran d'interactuar, des de professors fins a estudiants". També ha destacat la valoració que fan totes aquestes persones sobre l'atenció rebuda durant la jornada, com el nivell de les instal·lacions. 

La vicerectora del campus Manresa de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), Sílvia Mas Sañé, ha assenyalat la importància que tenen les jornades de portes obertes per donar a conèixer les novetats en l'oferta formativa, però especialment per explicar directament a les persones interessades "una oferta única en tots els sentits, de moltíssima qualitat". Les portes obertes, ha dit, ens permeten explicar "metodologies innovadores, com la simulació, però també altres que posen l'estudiant en el centre, per promoure el pensament crític i la reflexió". Per a Mas, també és clau fer arribar el missatge als nous estudiants que UManresa disposa d'un pla d'acció tutorial que fa un seguiment i una atenció personalitzada de cada estudiant des que comença els estudis, per ajudar-lo a integrar-se a la universitat, fins que els completa, per fer un acompanyament de sortides laborals". 

Una fórmula que funciona

Els bons resultats obtinguts durant la jornada de portes obertes del curs passat, que va assolir xifres de rècord, ha estat el motiu pel qual s'ha decidit repetir la fórmula i tornar a oferir dues opcions de visita: divendres a la tarda i dissabte al matí.  La visita s'adapta als interessos de cada persona i inclou una sessió informativa centrada en cada titulació i una visita a les instal·lacions de la Universitat relacionades amb els estudis. Així, en funció de les preferències de cadascú, es visiten espais com el CISARC Simulació, el Centre d'Innovació en Simulació, i  la Clínica Universitària, en el cas dels estudis de Ciències de la Salut; el Lab 0_6, el laboratori de ciència a les primeres edats, l'escola bressol Upetita i el Centre de Documentació en Literatura Infantil i Juvenil, Josep Maria Aloy, en el cas dels estudis d'Educació; i els espais de simulació o l'espai Àgora de l'edifici FUB2 on es desenvolupen les activitats dels estudis d'Empresa. Les sessions informatives i les visites van a càrrec tant de personal docent com de persones que estan estudiant a la Universitat. En algunes sessions, també participen representants d'empreses que col·laboren estretament amb la universitat, com en el cas dels graus d'ADE i de Gestió de la Societat Digital. La seva presència a les portes obertes dona compte de la relació universitat-empresa que UManresa cuida de manera molt especial i que es tradueix en una alta inserció laboral dels graduats, propera al 100%. La Jornada de Portes Obertes també permet conèixer altres equipaments del campus universitari, com la biblioteca (BCUM) o la residència d'estudiants del campus, així com resoldre dubtes acadèmics, sobre beques, allotjament, el procés de preinscripció o la vida universitària.

Nous estudis i nous equipaments

Enguany, les portes obertes han permès mostrar per primera vegada la nova Clínica Odontològica Universitària, un equipament, de 3.000 metres quadrats, on s'hi impartiran els estudis del CFGS de Pròtesis Dentals del Campus Professional UManresa. A partir del setembre de 2026, la Clínica serà l'equipament on faran les pràctiques clíniques l'estudiantat del Grau en Odontologia que imparteix la Facultat de Medicina de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic – UCC).

Pel que fa a les novetats acadèmiques per al nou curs, s'hi ha presenta tel nou CFGS de Logística i Transport, que se suma als CFGS d'Administració i Finances i de Comerç Internacional. Aquest cicle es podrà combinar amb el de Comerç Internacional per obtenir dues titulacions en només tres anys. 

Una altra novetat de l'àmbit acadèmic que es posarà en funcionament durant el curs 2025-2026 serà la possibilitat de cursar de manera simultània els graus en Audiologia i Logopèdia que imparteixen,  per una banda, la Facultat de Medicina de la UVic – UCC i, per l'altra, la Facultat de Ciències de la Salut de Manresa i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). 

Segones portes obertes del curs

Aquestes han estat les segones jornades de portes obertes que ha fet UManresa per a persones interessades en començar-hi els seus estudis a partir del curs 25-26. Prèviament s'havien fet les portes obertes internacionals, que van visitar 400 persones, 133 de les quals eren possibles futurs estudiants. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: UMANRESA   PORTES OBERTES 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Programa pioner per potenciar les competències emocionals al grau en Infermeria
ACTUALITAT
UManresa congela el preu de les matrícules per tercer curs consecutiu
ACTUALITAT
UManresa rep una nova edició de l’MBA de la Universidad Blas Pascal

ACTUALITAT
El Lab 0_6 obre inscripcions per al curs 2026-2027 i estrena col·laboració amb bonÀrea
ACTUALITAT
El manual Moulage para simulación clínica ja es pot adquirir en format imprès a Amazon
ACTUALITAT
La Sínia i Castellum guanyen els Premis La Ciència i l’Enginyeria i els Infants
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
L’Ajuntament inverteix 400.000 euros en climatitzar la pista del pavelló d’esports
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]