Dijous 24 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Policia Local de Solsona comença una campanya intensiva sobre els gossos
Es multarà qui surti al carrer amb el gos sense bosses i ampolla d’aigua.
La Policia Local de Solsona comença una campanya intensiva sobre els gossos. Foto: AJS

SOLSONÈS / Redacció/Sergi Vàzquez  
07/11/2025 12:49
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe
L’Ajuntament de Solsona engega una nova campanya per combatre l’incivisme vinculat als gossos. La Policia Local concentrarà esforços, a partir de dilluns i fins a final de mes, per verificar el compliment de la normativa per part de tothom que surti a passejar amb el gos. No només se sancionarà qui no reculli els excrements, sinó també aquelles persones amb gos que no portin bosses per a recollir-los i una ampolla d’aigua per diluir els orins.  

Es recorda a tothom que surti amb un gos que, des del gener del 2023, l’Ordenança reguladora de la tinença d’animals domèstics de Solsona obliga dur bosses i aigua al damunt, i que no fer-ho està tipificat com a falta greu i, per tant, sancionable amb multes de 100 a 600 euros. S’han dut a terme moltes accions informatives sobre aquesta qüestió, però “la problemàtica relacionada amb la brutícia provocada per gossos obliga el consistori a insistir, mitjançant sancions, en les conseqüències d’una tinença d’animals irrespectuosa i incívica”, assenyala la regidora de Governació, Esther Espluga.

722 animals censats

“Som conscients que la majoria de titulars de gossos són responsables, però hem constatat la proliferació d’excrements i orins, una percepció que ens ratifica la ciutadania en la majoria de les visites als barris”, afegeix. I és que la població de gossos a Solsona augmenta any rere any. Així, el 2023 hi havia censats uns 600 individus en el registre municipal, mentre que actualment n’hi consten 722, un 20 per cent més. La regidora de Governació lamenta que “aquest augment del volum de gossos sembla que s’acompanya d’un relaxament en el compliment de la normativa que ha de garantir el civisme i el manteniment d’una ciutat neta”. D’aquí que es consideri necessari un control policial intensiu específic.   L’Ordenança reguladora de la tinença d’animals domèstics a Solsona es pot consultar en línia aquí. El Ple municipal va aprovar-ne la modificació el 2022 per incorporar-hi l’obligació de dur bosses i una ampolla d’aigua a sobre sempre que se surt amb el gos a la via pública. El març del 2023, la Policia Local va dur a terme una campanya informativa a peu de carrer a recordar-ho.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA   POLICIA LOCAL 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
SOLSONÈS
Solsona eleva a 20.000 euros anuals l’aportació directa al Carnaval
SOLSONÈS
Dues places per projectes de dinamització comercial i de suport

ST. FRUITÓS
La Policia Local intensifica el control dels patinets elèctrics
SOLSONÈS
Més d’una vintena d’activitats aquest curs per a la gent gran
SOLSONÈS
Gaëtan Bloom i David Stone encapçalen el cartell del quart Festival de Màgia de prop de Solsona
Tot veremant
L'Escola Paidos celebra el 55è aniversari amb una jornada per reconnectar la comunitat educativa
L'Any Magí Fàbrega acaba amb una xerrada
Castellbell i el Vilar gairebé quadruplica l’índex de reciclatge
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]