Divendres 17 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Policia Local de Solsona comença una campanya intensiva sobre els gossos
Es multarà qui surti al carrer amb el gos sense bosses i ampolla d’aigua.
La Policia Local de Solsona comença una campanya intensiva sobre els gossos. Foto: AJS

SOLSONÈS / Redacció/Sergi Vàzquez  
07/11/2025 12:49
Sergio Dalma va omplir el Festival Camins de Manresa
La Demarcació de Comarques Centrals incrementa els habitatges visats
A la venda les entrades per al concert del Pla de Lluna
L’Escola d’Estiu d’AMPANS ofereix suport a 70 infants i joves
L’Ajuntament de Solsona engega una nova campanya per combatre l’incivisme vinculat als gossos. La Policia Local concentrarà esforços, a partir de dilluns i fins a final de mes, per verificar el compliment de la normativa per part de tothom que surti a passejar amb el gos. No només se sancionarà qui no reculli els excrements, sinó també aquelles persones amb gos que no portin bosses per a recollir-los i una ampolla d’aigua per diluir els orins.  

Es recorda a tothom que surti amb un gos que, des del gener del 2023, l’Ordenança reguladora de la tinença d’animals domèstics de Solsona obliga dur bosses i aigua al damunt, i que no fer-ho està tipificat com a falta greu i, per tant, sancionable amb multes de 100 a 600 euros. S’han dut a terme moltes accions informatives sobre aquesta qüestió, però “la problemàtica relacionada amb la brutícia provocada per gossos obliga el consistori a insistir, mitjançant sancions, en les conseqüències d’una tinença d’animals irrespectuosa i incívica”, assenyala la regidora de Governació, Esther Espluga.

722 animals censats

“Som conscients que la majoria de titulars de gossos són responsables, però hem constatat la proliferació d’excrements i orins, una percepció que ens ratifica la ciutadania en la majoria de les visites als barris”, afegeix. I és que la població de gossos a Solsona augmenta any rere any. Així, el 2023 hi havia censats uns 600 individus en el registre municipal, mentre que actualment n’hi consten 722, un 20 per cent més. La regidora de Governació lamenta que “aquest augment del volum de gossos sembla que s’acompanya d’un relaxament en el compliment de la normativa que ha de garantir el civisme i el manteniment d’una ciutat neta”. D’aquí que es consideri necessari un control policial intensiu específic.   L’Ordenança reguladora de la tinença d’animals domèstics a Solsona es pot consultar en línia aquí. El Ple municipal va aprovar-ne la modificació el 2022 per incorporar-hi l’obligació de dur bosses i una ampolla d’aigua a sobre sempre que se surt amb el gos a la via pública. El març del 2023, la Policia Local va dur a terme una campanya informativa a peu de carrer a recordar-ho.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA   POLICIA LOCAL 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Propostes finalistes dels pressupostos participatius de Solsona
SOLSONÈS
Els ajuts municipals de Cultura de Solsona enguany donen suport a quatre iniciatives
SOLSONÈS
Solsona amplia el cementiri amb 70 nínxols nous

SOLSONÈS
Solsona expressa el seu condol per la mort de Joan Serra Caball
SOLSONÈS
Solsona Turisme estrena un web més modern i intuïtiu
SOLSONÈS
Les piscines municipals de Solsona desafien els nedadors a la 43a Hora de Resistència
Espais on passejar
La Demarcació de Comarques Centrals incrementa els habitatges visats
Els hospitals de Terrassa, Sabadell i Manresa impulsen un Comprehensive Cancer Center
A la venda les entrades per al concert del Pla de Lluna
L’Escola d’Estiu d’AMPANS ofereix suport a 70 infants i joves
Sant Fruitós de Bages destina prop d'1,4 milions d'euros a noves inversions i a reforçar serveis
L'Hospital de Berga facilita l'inici de la rehabilitació a casa des del mateix dia del diagnòstic
Ja hi ha 20 municipis que han implantat el sistema de contenidors tancats del Consorci del Bages


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]