Dijous 15 de gener de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Jornada de pneumologia d’Althaia i l’ICS Catalunya Central
Més de 120 professionals van assistir a la jornada ‘Respirem junts. Coordinació i actualització en pneumologia’ que es va celebrar divendres a l’Hospital Sant Joan de Déu.
Jornada de pneumologia d’Althaia i l’ICS Catalunya Central.

SANITAT /   
26/11/2025 14:58
Manresa atorga el segell d'excel·lència sanitària a 19 restaurants i per primer cop a 6 pastisseries
Manresa presentarà a Fitur Madrid les novetats del Camí Ignasià com a destí turístic
Solsona renova la senyalització de les masies del Vinyet
La Fundació ”la Caixa” promou la reeducació de la dislèxia a Manresa
La malaltia pulmonar obstructiva crònica (MPOC), l’apnea obstructiva del son, l’asma bronquial i el càncer de pulmó són algunes de les malalties respiratòries més freqüents que afecten la població del territori. Aquestes patologies van centrar la jornada ‘Respirem junts. Coordinació i actualització amb pneumologia’, un esdeveniment organitzat per la Fundació Althaia i l’Institut Català de la Salut (ICS) Catalunya Central que es va celebrar divendres a l’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa i que va aplegar més de 120 professionals.

La MPOC és una malaltia causada principalment per la inhalació de tòxics inhalats, sobretot per tabac, que provoca una alteració de la via aèria i el teixit pulmonar, que condueix a una obstrucció permanent del flux d’aire als pulmons. El resultat és una dificultat progressiva de la persona per respirar adequadament, cosa que es tradueix en ofec i cansament en les activitats de la vida diària.

Tot i el gran impacte de la MPOC, que es considera la tercera causa de mort a nivell mundial, encara és una malaltia infradiagnosticada a nivell global. Segons l’últim estudi de prevalença a Espanya (estudi EPISCAN II), afecta més del 10% de la població adulta i l’infradiagnòstic a Catalunya s’estima que arriba al 80% dels afectats. Aquest fet condiciona que el diagnòstic es faci en moltes ocasions en fases avançades de la malaltia quan ja existeix una pèrdua de funció pulmonar irreversible que condiciona símptomes importants i impacta en la qualitat de vida de les persones.

La causa més important de la malaltia pulmonar obstructiva crònica és el consum de tabac. Per això el seu principal tractament és deixar de fumar, fet que si es realitza en fases inicials de la malaltia evita la progressió a estadis més greus. Durant la jornada es va recalcar el paper fonamental que té l’atenció primària en l’acompanyament i suport a la població en aquest procés de deshabituació tabàquica.

En la jornada es van tractar altres malalties prevalents, que també requereixen un seguiment coordinat entre l’atenció primària i l’hospitalària, com són l’apnea obstructiva del son, l’asma i el càncer de pulmó. Hi va haver una primera part teòrica i de presentació de casos clínics interactius i una segona de pràctica. En aquest sentit, es van realitzar tallers sobre la realització d’espirometries, dispositius d’inhalació, teràpies respiratòries, rehabilitació i fisioteràpia respiratòria.

A més, es van presentar els protocols que han elaborat conjuntament professionals de l’ICS Catalunya Central i el Servei de Pneumologia i Atenció Primària d’Althaia al llarg d’aquest 2025 i que concreten el diagnòstic, tractament, criteris de derivació i interconsulta d’aquestes malalties més prevalents. Cal tenir en compte que l’atenció primària és el primer esglaó de l’assistència sanitària de la població i és molt important en la detecció i atenció de les malalties respiratòries. Alhora, l’atenció primària i hospitalària han de treballar conjuntament oferint un contínuum assistencial al pacient per tal de poder-lo atendre en el punt més adequat del sistema sanitari en funció de la problemàtica que presenta en cada moment. Es tracta d’oferir una atenció de màxima qualitat centrada en les necessitats de la persona.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ALTHAIA   SANITAT   ICS 
També et pot interessar:
SANITAT
Althaia podrà formar residents de Psiquiatria Infantil i de Farmàcia
SANITAT
Infecció o vacunació: la primera exposició al virus influeix davant la COVID-19
CATALUNYA CENTRAL
L'atenció primària fa un pas endavant en l'acompanyament a les persones amb fibromiàlgia

SANITAT
Althaia organitza una jornada sobre neurociència
SANITAT
Althaia reconeix els millors projectes de recerca
SANITAT
Carmen Bergós, Gustavo Tolchinsky i el Servei de Cirurgia General , premis a l’Excel·lència Professional del CoMB
Un capvespre al Parc de la Seu
Dos triatletes del CN Manresa pugen al podi a la XVI Duatló de Granollers del Circuit de Barcelona
Solsona aprova unànimement l’acceptació de la subvenció del Pla de barris
Programació de la Festa Major de Sant Sebastià a Súria
Manresa atorga el segell d'excel·lència sanitària a 19 restaurants i per primer cop a 6 pastisseries
Manresa presentarà a Fitur Madrid les novetats del Camí Ignasià com a destí turístic
Solsona renova la senyalització de les masies del Vinyet
La Fundació ”la Caixa” promou la reeducació de la dislèxia a Manresa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]