Dimecres 18 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

En Comú Podem demana al Conseller Calvet que aturi les obres previstes a la Resclosa dels Manresans
Els Comuns, volen aturar els plans de la Junta de la Sèquia, que pretén realitzar unes obres de reparació a la Resclosa dels Manresans, amb un projecte d’actuació que “destruirà el bosc de ribera i posarà en risc les balmes i murs de pedra seca”.
La Resclosa dels Manresans

POLÍTICA / Redacció  
07/10/2020 08:59
1.500 persones participen en la primera edició de la Fira del Llibre Infantil i Juvenil en Català
S'obren les inscripcions a les proves d'accés als cicles formatius de l'Escola d'Art de Manresa
Premi Emergent d'Arquitectura i Bioconstrucció
L’Ajuntament reactiva la recollida de mostres d’ADN caní
Segons informa el diputat territorial dels Comuns, Marc Parés, es pretenen obrir dos vials d'accés a banda i banda del riu Llobregat al terme municipal de Balsareny. L'obertura dels esmentats vials, aigües amunt de la resclosa,” implicaria danys
irreparables a un paisatge de gran qualitat, entre els quals destacaria la tala del bosc de ribera de la zona, configurat per una verneda d'un alt valor ecològic, l'afectació a unes balmes amb un important valor geològic, o el risc d'esfondrament de diversos murs de pedra seca, d'un alt valor patrimonial” .

També, recorda Parés, la verneda de la Resclosa dels Manresans” és l'última verneda del Bages”. La Verneda és part d'un bosc singular de Balsareny, situat al tram inicial del Parc de la Sèquia, conegut pel seu valor patrimonial i per l'ús social que se'n fa per part dels habitants de la zona. També reclama a Calvet que tingui en compte l’actual Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Balsareny, on “queda clara” la protecció que ha de tenir aquest espai, doncs es troba inclosa al inventari de Zones Humides elaborat per la Direcció General de Medi Natural.

Per Parés, no s’entén que “atenent al valor ambiental, paisatgístic i patrimonial que seria malmès amb l'obertura dels esmentats vials, i tenint en compte la normativa ambiental i urbanística, aquesta intervenció pugui ser autoritzada”. Finalment, el diputat d’En Comú Podem considera com una de les alternatives possibles utilitzar un camí ja obert que condueix a la resclosa, “ prou ample” que voreja el recorregut de la sèquia i que podria ser utilitzat sense provocar cap dany ambiental i paisatgístic si les obres es realitzessin amb maquinària lleugera. Així, rebla el diputat “es compliria l’objectiu de reparar la resclosa però amb un impacte molt menor”.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: RESCLOSA DELS MANRESANS   EN COMU PODEM  
També et pot interessar:
POLÍTICA
En Comú Podem reparteix el diari “Protegim”
POLÍTICA
En Comú Podem, ha registrat una proposta de resolució al Parlament
POLÍTICA
En Comú Podem proposa un “escut social català”

POLÍTICA
En Comú Podem presenta a Manresa la seva proposta de Llei de Barris Verds
POLÍTICA
En Comú Podem obre la campanya des del CAP Bages de Manresa
POLÍTICA
Aprovada una moció de Catalunya En Comú Podem sobre les desigualtats territorials
Exposició dels 100 anys de la Penya Ciclista Bonavista
L’Observatori de Castelltallat programa la Nit de Júpiter
L’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa, per setena vegada entre els cent millors d’Espanya
La Cursa de la Dona de Manresa compleix 10 anys promovent la igualtat de gènere a través de l'esport
1.500 persones participen en la primera edició de la Fira del Llibre Infantil i Juvenil en Català
S'obren les inscripcions a les proves d'accés als cicles formatius de l'Escola d'Art de Manresa
Premi Emergent d'Arquitectura i Bioconstrucció
L’Ajuntament reactiva la recollida de mostres d’ADN caní



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]