Divendres 18 de juny de 2021
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Presentació de la proposta de Tren-Tram comarcal
El Bages és una comarca amb molts problemes de mobilitat quotidiana, tant interna com externa, i no només en direcció Barcelona i l’àrea metropolitana.
Presentació de la proposta de Tren-Tram comarcal.

POLÍTICA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
27/04/2021 16:49
La Generalitat obre el període per sol·licitar ajuts per a empreses de comerç
Manresa ampliarà els horaris d'estiu de diverses línies del bus urbà
Portes obertes a la Escola Politècnica Superior d'Enginyeria
Reserva en línia de les instal·lacions esportives
Aquesta situació és fruit d’una manca de voluntat política, tant de l’Estat com de la Generalitat, d’apostar pel ferrocarril -desaprofitant les dues línies de Rodalies-Regional de Renfe i la de FGC- mentre s’han potenciat en la seva vessant més insostenible, les infraestructures viaries com l’ autopista de peatge. Una mobilitat interna, amb comunicacions viàries on s’ha prioritzat el vehicle privat , amb una C-55 , al sud, sempre saturada i al nord, direcció Solsona, amb creixent nombre d’accidents fruit de l’augment de la mobilitat.

I un transport col·lectiu de viatgers insuficient entre municipis, que fins i tot quan és competitiu en termes econòmics per la concessió, ha viscut situacions nefastes com en el servei amb Barcelona per les mancances amb Monbus. Davant aquesta situació, el govern de l’Ajuntament de Manresa i FGC fan una proposta per invertir uns 60 milions d’euros en el soterrament del tram de la línia de FGC que va de Manresa Alta a Manresa Baixador al seu pas per Manresa.

Consideren que cal un debat de prioritats sobre quins són els dèficits de mobilitat, interna i externa i quines són les respostes per superar-los per assolir una mobilitat sostenible, segura i útil pel conjunt de la ciutadania de Manresa i el Bages i que tanmateix signifiquin una aportació des del territori per minimitzar l’emergència climàtica tot establint un sistema de mobilitat de baix consum energètic i basat en l’energia renovable. En aquest debat de prioritats i de model, considerem que el destí prioritari de la inversió en ferrocarril a Manresa i al Bages, no serà el soterrament del Baixador de Manresa.

Apropar el ferrocarril al centre de la ciutat, podria ser una opció sempre que, a la vegada, no signifiqui hipotecar les necessitats prioritàries per una millor mobilitat quotidiana, segura i sostenible per Manresa i tot el Bages . En aquest sentit, considerem que , adaptat al moment actual i amb un desplegament gradual, cal aprofitar d’immediat la infraestructura ja existent projectant el tren-tramvia del Bages. Arreu del món, en realitats semblants a les de Manresa i el Bages, s’han trobat solucions urbanístiques i d’infraestructures, en superfície, atès que soterrar és car i menys eficaç.

És ara més que mai, davant l’emergència climàtica, que aquesta modalitat de transport té tota la seva vigència i, de fet, altres zones del país com el Camp de Tarragona, ja estan apostant per aquest model. Considerem que el tren-tram del Bages, una proposta ja planificada al Pla d’infraestructures ferroviàries de l’any 2009, ha de ser recuperat i impulsat com un projecte prioritari, perquè ens permetria no només connectar diferents zones de Manresa (el centre amb la zona esportiva del Congost i el cementiri) sinó articular una via de comunicació amb polígons industrials i amb molts altres municipis com Sant Joan de Vilatorrada, Santpedor, Sallent, Callús o Súria. Aquest era el projecte del 2009, completament actual en la seva concepció si ens atentament als criteris de potenciar i prioritzar la mobilitat sostenible i la lluita contra el canvi climàtic.

Les desigualtats, a Catalunya també s’expressen al territori i volem que la Catalunya Central, el Bages, no quedi enrere i tingui les infraestructures que necessita la seva ciutadana per garantir el dret a la mobilitat sostenible i segura. Aquest any 2021 és l’any del ferrocarril, és ben pertinent doncs, fer una aposta clara pel transport públic i un model de país en que el ferrocarril sigui una eina vertebradora per assolir tant el re-equilibri territorial com per afrontar l’emergència climàtica amb una mobilitat sostenible. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MANRESA EN COMÚ   POLÍTICA 
També et pot interessar:
POLÍTICA
Trobada dels joves comuns a Manresa
POLÍTICA
PSC-Units per avançar, ha presentat una proposta per reclamar equipaments educatius
POLÍTICA
La CUP reclama la desprivatització de la sanitat pública

POLÍTICA
En Comú Podem obre la campanya des del CAP Bages de Manresa
POLÍTICA
Lluita Internacionalista a la candidatura CUP-Un nou cicle per guanyar
POLÍTICA
Aprovada una moció de Catalunya En Comú Podem sobre les desigualtats territorials
Detall de la biblioteca del Campus de Manresa
Trobada dels joves comuns a Manresa
El Pla de reconstrucció es tanca amb un cost que supera els 6 milions d'euros
Calaf impulsa la campanya: 'El comerç de Calaf: abans, ara i sempre'
Estiu Jove a Sant Fruitós de Bages
Pacte Nacional pels Drets de les Persones amb Discapacitat
Un home i una dona detinguts amb ordres judicials de detenció
Nou abonament del Teatre Kursaal que es posarà a la venda el setembre


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]