Dimecres 11 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Nou tall a la C-55 aquest dissabte
Malauradament, el passat 1 de gener hi va haver un accident a l’alçada de la benzinera, situada al km. 17,2 (Castellbell i el Vilar), a tocar de l’entrada nord del túnel de Bogunyà, el veí de Terrassa, Antonio Ramírez Sánchez i va perdre la vida, és en memòria d’aquesta nova víctima, que convoquen aquest tall i per reconfortar als familiars i amics.
Nou tall a la C-55 aquest dissabte.

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
16/01/2024 15:23
Manresa celebra la paraula amb una setmana d'activitats del 16 al 21 de març
Manresa acull una fase del Catalunya Baseball Week 2026
UManresa promou els hàbits saludables
Prova pilot de cribratge de càncer de pròstata
Desdoblar la C-55 en el seu tram sud (Abrera-Manresa), no és un acudit dels convocants del tall, sinó la resposta a l’alta sinistralitat, a la gravetat dels accidents, a resoldre la ratera que suposa el migrat disseny de la via, que també segresta el progrés econòmic i social de les comarques centrals. Les autoritats de Catalunya ens tenen deixats a la mà de Déu, pel que fa a inversions en infraestructures viàries, i restem condemnats a l’ostracisme des del restabliment de la Generalitat de Catalunya.

La densitat de trànsit de la C-55 va dels més de 45.000 vehicles diaris a la ronda de Manresa, als més de 33.000 vehicles diaris entre Castellbell i Monistrol de Montserrat, passant per més de 25.000 vehicles en els trams de menor densitat. (Segons les dades del Departament de Territori). Si ho comparem amb les directives de la Unió Europea que recomanen el desdoblament urgent en el cas de superar densitats de trànsit de 15.000 vehicles diaris, queda palesa la incompetència i la manca d’empatia amb les víctimes de la C-55, per part dels distints governs que han passat pel Departament de Territori.

Sembla que el Departament de Territori, des de 1999, estigui tornant hipotètics favors, a la concessionària Autema ( Ferrovial, Abertis), ja què des de llavors hi ha abocat a la ratlla de 500 milions €., justificant-se en una pretesa necessitat de traslladar trànsit de la C-55 a la C-16 i que mai han aconseguit. Amb aquest regal econòmic, hauríen pogut desdoblar la C-55 sencera més de dues vegades. S’haurien evitat moltíssimes víctimes mortals, moltíssims accidents molt greus, una altíssima sinistralitat, i hauríen posat en solfa, la vitalitat en matèria de comunicacions viàries l’economia de les comarques centrals.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: C-55 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
La Plataforma pel Desdoblament de la C-55 celebra l’anunci del president Illa
POLÍTICA
ERC Bages celebra que el Govern esculli pel desdoblament de la C-55, aprofitant el traçat existent
POLÍTICA
Junts Bages celebra l’anunci del desdoblament de la C-55

POLÍTICA
Junts Bages referma el seu compromís amb el desdoblament de la C-55
BAGES
El Consell Comarcal trasllada a la Consellera de Territori la necessitat del desdoblament de la C-55
POLÍTICA
ERC aconsegueix el consens del Parlament per desbloquejar el desdoblament de la C-55
L'estàtua del Rei Pere III envoltada d'obres
El Festival de Circ de Solsona creix i s’estén a la comarca amb una desena de propostes
El FABA 2026 convida a "imaginar un recorregut" en una nova edició del festival al Barri Antic
El Casal de la Gent Gran de Castellbell i el Vilar estrena les millores executades
L'Ajuntament de Manresa inicia els treballs de senyalització viària a l'avinguda Francesc Macià
Manresa celebra la paraula amb una setmana d'activitats del 16 al 21 de març
Manresa acull una fase del Catalunya Baseball Week 2026
UManresa promou els hàbits saludables


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]