El Parlament de Catalunya ha aprovat per unanimitat, la proposta dels Comuns per implementar una nova xarxa en què es garanteixi línies de transport exprés intern a la comarca del Bages i Osona. També ha rebut el suport unànime integrar tarifàriament els trajectes de l'Eixbus entre Manresa i Vic a l'ATM de Barcelona, incorporant el transport a demanda per als municipis i nuclis més petits, i la posada en marxa d'una línia de bus nocturn, sobre l'extensió i el millorament del transport públic nocturn a Osona, el Bages i l'Anoia amb connexió amb Barcelona. Quant al servei de Rodalies, el Parlament ha donat suport a prioritzar el traspàs de la infraestructura per la qual discorre la línia R4-Nord conjuntament amb les altres línies de Rodalies i estudiar la possibilitat de recuperar els trens semidirectes entre Manresa i Barcelona i garantir el paper de la línia R4 en el futur corredor mediterrani.
Altres propostes de la moció dels Comuns aprovades avui per unanimitat són el manteniment de la rebaixa del transport públic fins a finals del 2025, garantir el transport gratuït per menors de 16 anys a tot Catalunya, i estudiar i impulsar la implantació d’un sistema de targeta única, amb tarifa plana i assequible, per moure’s per tot el territori i tots els mitjans públics de transport. No obstant això, i en clau territorial ha estat rebutjada la proposta dels Comuns per construir el nou ramal dels FGC entre Manresa i Sant Joan de Vilatorrada, i la connexió a Súria i Sallent, aprofitant les actuals vies de mercaderies, tal com es va acordar en els Pressupostos de la Generalitat de 2023.
La cambra sí que ha aprovat l'estudi de viabilitat del tren-tram del Bages fins al Berguedà. Els Comuns, que “valoren positivament” l’aprovació de la resta de la moció, i com a partidaris de no limitar el recorregut del tramvia fins a Santpedor ni canviar el ramal tramviari a Sant Joan per un reforç de la línia de bus, tornaran a situar en la negociació dels pressuposts del 2025 la realització d’un ”estudi de viabilitat”, ja que, recorden “fins al moment, el govern no n’ha realitzat cap”, per tant, conclouen“ no hi ha cap fonament tècnic ni econòmic per descartar el ramal a Sant Joan o l’allargament fins a Sallent i Súria” i es comprometen a continuar treballant per ampliar el consens entorn d’aquesta infraestructura “tan necessària per vertebrar la comarca del Bages”.