Dijous 24 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Mobilitzada una inversió de més d'1,5 milions d'euros en el comerç de la Catalunya Central
Al llarg de 2024, s'han beneficiat dels ajuts un total de 143 projectes de la Catalunya Central.
Mobilitzada una inversió de més d'1,5 milions d'euros en el comerç de la Catalunya Central.

CATALUNYA CENTRAL / Redacció/Sergi Vàzquez  
09/06/2025 12:11
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe
L'any 2024, el Departament d'Empresa i Treball ha destinat 771.799 euros a 143 projectes comercials de la Catalunya Central, mobilitzant una inversió de més d'1,5 milions d'euros. La directora general de Comerç, Marta Angerri, i el director del CCAM, Moisés Rodríguez, han presentat avui a Manresa el nou pla de subvencions al comerç i l'artesania per al 2025, dotat amb 9,1 milions d'euros.

El pla de subvencions 2025 s'articula a través de 8 programes: Suport a les entitats representatives del sector del comerç; suport a la xarxa associativa de comerç, artesania i moda; millora de la competitivitat dels mercats municipals sedentaris i no sedentaris; obertura, reforma i millora d'establiments comercials i parades dels mercats municipals; transformació digital de les empreses per al foment del seu creixement, la seva competitivitat i la millora del seu grau de maduresa digital; suport als municipis per a l'obertura de nous establiments comercials en els municipis de menys de 10.000 habitants; competitivitat de l'empresa artesana; i suport als municipis en l'àmbit de l'artesania.

Balanç 2024 a la Catalunya Central

L'any 2024, el Departament d'Empresa i Treball va atorgar un total de 771.799 euros, que corresponen a 143 projectes de les comarques de la Catalunya Central. Per programes, més de la meitat dels ajuts s'ha articulat a través de la línia de suport per a l'obertura, reforma i millora d'establiments, incloses les parades de mercats municipals (97 projectes). Així mateix, s'ha donat suport a 38 actuacions corresponents al programa de suport a la xarxa associativa del comerç, l'artesania i la moda per un import de 290.008 euros.

Directora general de Comerç, Marta Angerri

"El nou pla de subvencions al comerç i l'artesania per al 2025, dotat amb 9,1 milions d'euros, incorpora novetats com el suport a la transformació digital i l'impuls al comerç dels municipis de menys de 10.000 habitants" Director del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), Moisés Rodríguez "El nostre comerç de proximitat esdevé imprescindible, més que necessari per les nostres pobles i ciutats, especialment pels de menys de 10.000 habitants. I és per això que sumem esforços amb entitats i ajuntaments per aconseguir polítiques comercials efectives".



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: COMERÇ   GOVERN 
També et pot interessar:
CATALUNYA CENTRAL
El Govern acompanya els municipis de la Catalunya Central en els actes de la Diada Nacional
ACTUALITAT
Territori millora les connexions entre Manresa i la UAB
ACTUALITAT
Els informadors i informadores ambientals de la Generalitat atenen gairebé 400.000 persones

ACTUALITAT
Territori destina 1 MEUR del Fons Climàtic a consolidar el Hub Forestal
CATALUNYA CENTRAL
El Departament d’Agricultura alerta de la presència de la xinxa de la colza
SOCIETAT
El CAT112 reforçarà demà en un 15% la plantilla habitual per respondre a les trucades de l'eclipsi solar
Tot veremant
L'Escola Paidos celebra el 55è aniversari amb una jornada per reconnectar la comunitat educativa
L'Any Magí Fàbrega acaba amb una xerrada
Castellbell i el Vilar gairebé quadruplica l’índex de reciclatge
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]