Dimecres 15 de gener de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Augmenten les inspeccions informatives en matèria de consum als establiments
Aquestes visites, de caire no sancionador, ajuden els comerciants a conèixer i complir la normativa.
Augmenten les inspeccions informatives en matèria de consum als establiments.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
16/11/2024 14:58
El bus urbà de Manresa bat el rècord de passatgers i supera el llindar dels tres milions d'usuaris
Afectacions de trànsit per la gravació del monoplaça de l'equip de Formula Student de l'EPSEM
Sallent estrena una àrea d'aparcament per a camions i automòbils
L’Escola Jaume Balmes de Castellbell commemora els 50 anys d’història
El 2023, les Oficines Municipals d'Informació al Consumidor van fer 0,88 inspeccions informatives per cada mil habitants als establiments comercials de les comarques de Barcelona, el que suposa un augment del 62,1% en relació a l’any anterior i torna a situar aquest indicador en els valors anteriors a la pandèmia. Aquesta és una de les dades de la 16a edició del Cercle de Comparació Intermunicipal de les Oficines Municipals d'Informació al Consumidor, instrument impulsat per la Diputació de Barcelona per avaluar i millorar el servei que faciliten les oficines municipals d'informació i defensa del consumidor a la ciutadania. El Cercle analitza les dades de 41 municipis que representen 2,5 milions de ciutadans de la demarcació. Les dades s’han presentat aquest dilluns durant la Jornada de la Xarxa Local de Consum, celebrada al recinte Mundet.

L’objectiu de les inspeccions informatives és explicar als comerciants la normativa vigent en matèria de consum, identificar aspectes per millorar-ne el compliment i facilitar-los informació i recursos perquè els puguin aplicar. En aquest sentit, els requeriments sobre els quals habitualment es detecta més desconeixement són l’obligació d’exposar els preus o els horaris d’obertura, el lliurament de tiquets amb totes les dades necessàries o els requeriments de política lingüística. Les inspeccions informatives són un dels recursos que la Diputació de Barcelona ofereix als ajuntaments de la demarcació i, a diferència de les inspeccions sancionadores, són de caire opcional, és a dir, cada municipi decideix quan les vol fer, en quin tipus de comerços, en quina zona del municipi, etcètera.
 
Les reclamacions més habituals entre els ciutadans

La 16a edició del Cercle de Comparació Intermunicipal de les Oficines Municipals d'Informació al Consumidor confirma, d’altra banda, la tendència dels darrers anys pel que fa al tipus de consultes rebudes a les oficines municipals d’informació al consumidor. Així, les consultes sobre subministraments bàsics (23,0%) i telecomunicacions (15,7%) continuen centrant bona part de les consultes tot i una lleugera  reducció respecte l’any 2022 (-1,6 i -1,8 punts percentuals, respectivament). Una de cada tres consultes (34%) està relacionada amb altres serveis de consum (34,0%), mentre que es redueix el pes dels d’habitatge (5,3%), amb un descens de -0,8 punts percentuals.

El percentatge de reclamacions favorables a la persona consumidora se situa en el 55,3% molt lleugerament per sota dels nivells del període 2018-2022 i del 2013, però superior a la resta de la sèrie històrica. Una causa pot ésser la dificultat per a resoldre positivament els casos relacionats amb els serveis bancaris i algunes empreses de telecomu nicacions. D’altra banda, el grau de satisfacció de la ciutadania amb l’atenció rebuda a les oficines municipals d’informació al consumidor creix lleugerament i se situa en el 8,7 sobre 10, el nivell més alt de la sèrie històrica d’aquest indicador .
 
Pla de millora dels serveis públics de consum 2025-2027

Durant la jornada s’ha presentat el Pla de millora dels serveis públics de consum 2025-2027,  que defineix les línies de treball de la Diputació de Barcelona en aquest àmbit. Entre els projectes clau que recull el pla figura la digitalització dels canals d’atenció a la ciutadania, amb un nivell bàsic en línia per a primeres consultes i un nivell especialitzat presencial; el desplegament del projecte de mediació en consum; l’expansió i millora dels canals de comunicació dels serveis públics de consum; la sistematització d’indicadors i creació d’un repositori de dades; la creació d’una Xarxa de Relacions Institucionals, i la dinamització de la Xarxa Local de Consum.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DIBA   INSPECCIONS INFORMATIVES 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Els productors proposen ingredients de quilòmetre zero per als àpats nadalencs
SOCIETAT
S'unifica en un web totes les ofertes de feina públiques i privades de l’àmbit local
SOCIETAT
El Servei Local de Teleassistència atén 17.500 trucades l’any de persones usuàries que se senten soles

ACTUALITAT
La Diputació de Barcelona fa una crida a la compra responsable de joguines per Nadal
ACTUALITAT
3,2 milions d’euros per mantenir la infraestructura de prevenció d’incendis forestals
ACTUALITAT
La Diputació de Barcelona impulsa un projecte pilot per reduir els residus als mercats
Resistint el fred d'hivern al Passeig de Manresa
Un any de formacions per reforçar les oportunitats laborals
Jaume Sorolla reforça la pintura del BAXI Manresa
El bus urbà de Manresa bat el rècord de passatgers i supera el llindar dels tres milions d'usuaris
Desnonament executat a Manresa en plena onada de fred
Afectacions de trànsit per la gravació del monoplaça de l'equip de Formula Student de l'EPSEM
Sallent estrena una àrea d'aparcament per a camions i automòbils
L’Escola Jaume Balmes de Castellbell commemora els 50 anys d’història


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]